אקספנג תקים תת מותג חדש, בעיקר לצעירים

בגלל התחרות בשוק הסיני וההאטה במכירות – מתי? כבר החודש נראה סנונית ראשונה

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

תחזיקו חזק! מותג סיני חדש נולד ממש בימים אלו. יצרנית הרכב החשמלי הסינית Xpeng הודיעה על תוכניות להשיק מותג זול יותר, שתכניס אותה לפלח שוק תחרותי מאוד וזאת על רקע תחרות מחירים עזה בתעשיית הרכב החשמלי. דגמי המותג, שיושקו בחודש הקרוב, יתומחרו בין 100,000 יואן ל-150,000 יואן (14,000-21,000 דולר), כך אמר יו"ר ומנכ"ל Xpeng, חה שיאופנג  (He Xiaopeng), באירוע תעשייה בבייג'ין בשבת. לשם השוואה, יצרניות רכב חשמלי פרימיום בדרך כלל מתמחרות את המכוניות שלהן בטווח של 200,000-300,000 יואן.


האם נראה את המותג בארץ? (צילום: יצרן)
האם נראה את המותג בארץ? (צילום: יצרן)
התחרות בשוק הרכב החשמלי בסין התגברה על רקע מאבק החברות לקצץ במחירים, כאשר מובילת השוק BYD מובילה סבב נוסף של הפחתת מחירים. Xpeng אמרה כי תציג בזה אחר זה דגמים תחת המותג החדש, שטרם זכה לשם, שיכללו רמות שונות של יכולות נהיגה חכמות. עוד מבטיחים בחברה כי המותג החדש מוקדש ליצירת "רכב הנהיגה הראשון שעושה שימוש ב-AI במערכות הסיוע לנהגים צעירים". המכירות של מכוניות חשמליות בסין הואטו ל-18.2% בחודשיים הראשונים של השנה, מ-20.8% - מגמה שנמשכת מסוף 2023, כך לפי איגוד מכוניות הנוסעים הסיני.