קטן, חשמלי וזול: פרטים ראשונים על סקודה אפיק

סקודה חשפה את רכב הפנאי EPIQ, דגם הכניסה לעולמות החשמל של היצרנית הצ'כית שצפוי לתג מחיר של 25,000 אירו. זה מה שאנחנו יודעים עליו

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סקודה מרחיבה את משפחת החשמליות שלה, שמונה כיום למעשה רק את האניאק והאניאק קופה, עם דגם כניסה בתצורת פנאי הפופולרית שעונה לשם Epiq – אפיק (מהמילה אפוס – יצירה המכילה סיפור גבורה). שם קצת יומרני לרכב פנאי קטן, אך כזה המנסה להמחיש את כוונותיה של סקודה להציג דגם חשמלי במחיר נגיש, כשהצפי עומד על 25,000 אירו. לשם השוואה, המיקרולינו הננסית מתומחרת בכ-18,000-20,000 אירו. בכל מקרה, בסקודה מסבירים גם שהשם נבחר בהתאם לסימול המוכר של דגמיה – E כסימול לחשמל ו-Q כסימול להיותו רכב פנאי.

השיווק באירופה מתוכנן רק לשנה הבאה, אך עוד לפני האפיק המסקרן, תחשוף סקודה את ה-ELROQ, פנאי חשמלי קומפקטי שיתברג מתחת לאניאק המוכר. אחרי השקת שני הדגמים החדשים, בסקודה מציינים כי בשנים הקרובות יגיעו להיצע של 6 דגמים ויציגו עוד שני דגמים חדשים, שבינתיים זוכים לכינויים הרומזים על ייעודם – "קומבי" (סטיישן חשמלית) ו"ספייס" (פנאי עם 7 מושבים).

כבר מבחינה חיצונית אפשר לראות שהאפיק מציג את שפת העיצוב החדשה של סקודה. תאורת היום והפנסים האחוריים בצורת האות T, הפנסים הקדמיים יציעו אופציה לתאורת  מטריקס-לד, ובפגושים ישנם חריצים בולטים המקנים לו מראה קשוח יותר לצד מאפייני פנאי מוכרים כגון חצאיות צד וקשתות בתי גלגלים עשויים פלסטיק שחור, מסילות גג ומגן גחון מדומה.

עיצוב הפנים בעל קווים ישרים הנמתחים לרוחב הדשבורד, לוח מחוונים קטנטן מול הנהג, ומסך מולטימדיה צף במרכז הדשבורד. הקונסולה שבין המושבים מפרידה לגמרי בין הנהג לנוסע וכוללת פסנתר כפתורים בסיסי, מה שמרמז שאת שאר הפעולות נאלץ לבצע ממסך המולטימדיה ומההגה. עוד נמצא כאן מפתח דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי ובסקודה מבטיחים לא לוותר על הפיצ'רים החכמים כמו וויי תלייה שונים ותאי אחסון מתחת לרצפה.

האפיק יציע טכנולוגיית טעינה דו-כיוונית, טכנולוגיה מוכרת מיצרניות אחרות ובעלת שמות שונים שמטרתה אפשרות חיבור לרשת החשמל והעברת אנרגיה מהרכב להארת הבית למשל או טכנולוגיית V2L המאפשרת הפעלה וטעינת מכשירי חשמל חיצוניים.

סקודה אפיק ייוצר במפעלי קונצרן פולקסווגן שבפמפלונה, ספרד. זהו אותו מפעל המייצר כיום את פולקסווגן פולו וטי-קרוס, כך שהסבתו לחשמל יכולה לרמוז על הגעתה הקרובה של פולקסווגן ID.2 למשל. אורכו של האפיק 4.1 מטרים, בדומה לפולקסווגן טי-קרוס, אך תא המטען נדיב יותר וצפוי לו נפח של 490 ליטר. בסקודה מבטיחים טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ, אך טרם ציינו אם מדובר בטווח נסיעה עירוני או משולב.