ואף על פי כן, נוע תנוע: פולסטאר 3 מתחילה ייצור

הידיעות על מותו של המותג השבדי-סיני היו מוקדמות, כשהגב החזק של החברה-האם ג'ילי מעלה על פס הייצור את הפולסטאר 3

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

הידיעות אודות "התרסקות" המותג השבדי-סיני החשמלי פולסטאר, היו מוקדמות ומוגזמות, ואיך נאמר זאת בעדינות לא ממש נאמנות למציאות. קונצרן הרכבים הענק ג'ילי, שוולוו ופולסטאר נמצאים בבעלותו מאז הוקם תת המותג ב-2017 על-ידי שני הצדדים, הודיע כי דגם הפולסטאר 3 החל ייצור, ולראשונה בהיסטוריה המכוניות של פולסטאר תיוצרנה בו-זמנית בשני מפעלים, בסין ובארה"ב.

הלקוחות של פולסטאר התוודעו לקרוסאובר החדש לפני כשנה וחצי, ואף ראו את הדגם הסדרתי הסופי בכמה הזדמנויות ותערוכות שונות, אך התשובה לשאלה שלהם "מתי המכונית תגיע לאולמות התצוגה" קיבלה תמיד את אותה תשובה לקונית: "בקרוב".

עכשיו ה"בקרוב" הזה הגיע ויש הטוענים כי הדגם החשמלי החדש שמבוסס על פלטפורמה חשמלית מלאה, יהיה זה שיזניק את המותג השבדי שנאבק מול שטף דגמים יוקרתיים מכל העולם רק עם דגם אחד - פולסטאר 2, שרכש לעצמו קהל אוהדים לא קטן, אבל ברור כי מדובר בדגם כניסה תרתי-משמע, שבנוי על פלטפורמה שאיננה חשמלית מלאה וגם הטווח שלו כבר לא מספק תשובה למכוניות שמציעות היום 500 ק"מ בין הטעינות או לפחות 450 ק"מ אמיתיים של נסיעה בלי להקפיד על כל נגיעה במצערת.

פס הייצור של פולסטאר 3 בפעולה
פס הייצור של פולסטאר 3 בפעולה
נציין כי וולוו אכן הודיעה שהיא מדללת את השליטה שלה בפולסטאר ונשארת עם 18% כאשר שאר המניות יהיו של ג'ילי, אבל וולוו לא מתכננים לעזוב לגמרי את המותג שמסמל את הגרסאות הספורטיביות החזקות של היצרן השבדי, ויסייעו בתחומי המחקר ופיתוח, ייצור ושיווק.

מפעלי ג'יפי בצ'אנגדו שבסין יהיו הראשונים שיתחילו לייצר את המכונית החדשה ומיד לאחר מכן ייפתח קו הייצור במפעלי וולוו בקרוליינה-הדרומית שבארה"ב, והמכונית תיוצר שם לשוק האמריקאי. נכון לעכשיו, המפעל האמריקאי כבר השלים בנייה של סדרה ראשונה של מכוניות שמיועדות לניסוי של קו הייצור והשלב הבא הוא ייצור סדרתי שיגיע בהמשך השנה.