בואי נישאר ידידים: וולוו נפרדת מפולסטאר

אחרי שאימצה אותה כחטיבה הספורטיביות, הפכה אותה בשנים האחרונות למחושמלת, כעת היצרנית השוודית נפרדת מפולסטאר שיוצאת לדרך עצמאית

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

פולסטאר, מי שהחלה את דרכה בשנת 1996 כסדנה לשיפור מכוניות ומיקוד בדגמי וולוו, הפכה עם השנים לשותפה הקבועה של היצרנית השוודית לדגמי הביצועים שלה ונרכשה על-ידה באמצע 2015, כאשר שנתיים לאחר מכן, בסיוע החברה-האם Geely הוחלט שפולסטאר תהפוך להיות תת-מותג חשמלי בניחוח ספורטיבי, וכך היה – אחרי הפולסטאר 1 פלאג-אין, שהייתה למעשה גרסת קופה ל-S60, הגיעה הפולסטאר 2, משפחתית חשמלית בעלת התנהגות כביש ספורטיבית. לאחר מכן הגיעו רכבי פנאי הפולסטאר 3 וה-4, כשהפולסטאר 5 היא הבאה בתור ותהיה למכונית מנהלים.

אך למרות הפתיחה המרשימה, לפחות על הנייר, הביצועים בפועל פחות הרשימו את וולוו ולאחרונה מכרה חלק מאחזקותיה בפולסטאר לחברה-האם (באמצעות "ג'ילי שוודיה"), כאשר ביצרנית מסבירים כי המטרה הינה התמקדות בתהליך השינוי שעוברת וולוו.

ג'ילי שהצהירה לאחרונה שוב על מחויבותה ארוכת הטווח לפיתוח העצמאי של פולסטאר, תהיה זו שתספק כעת התמיכה הכלכלית, מה שישחרר לוולוו עתודות לעמידה ביעדיה ובמקביל תאריך את החזר המימון הקיים עד לשנת 2028, כאשר הקשר הקרוב בתחומי מחקר ופיתוח, ייצור ומסחר יימשך בין וולוו לפולסטאר.



*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***