דור חדש לשברולט אקווינוקס: בישראל רק ב-2025
רכב הפנאי הקומפקטי של שברולט נחשף בדור החמישי – המנוע זהה אך תיבת ההילוכים חדשה ויש גם שדרוג בתחום הטכנולוגי והבטיחותי
שברולט אקווינוקס הגיח לראשונה לאוויר העולם לפני 20 שנה, כאשר הדור הרביעי הוצג בספטמבר 2016 וכעת, קצת יותר מ-7 שנים לאחר מכן, חשפה שברולט את הדור החמישי, שמציג עיצוב קשוח יותר, מימדים גדולים יותר, וכן שדרוג בתחומי הטכנולוגיה והבטיחות. האקווינוקס הנוכחי העלה על כבישי ישראל 483 יחידות ב-2022 ו-151 יחידות ב-2023 כאשר יחידות אחרונות עלו באוגוסט אשתקד. מ-UMI, יבואנית שברולט, נמסר כי שברולט אקווינוקס החדש צפוי להגיע לישראל רק בחציון הראשון של 2025.
עיצוב ומידות
העיצוב בדור החדש של האקווינוקס עובר כמעט מהפכה וזוכה לשפת העיצוב הקשוחה של רכבי הפנאי של שברולט אותה פגשנו בטראקס ובטראוורס החדשים, כאשר האקווינוקס זוכה לחזית המזכירה את הטראקס עם תאורת היום הצרה ויחידות התאורה האנכיות בקצה הפגוש, כאשר הסבכה הקדמית זוכה לזווית ישרה יותר שמקנה לו מראה קשוח יותר. בפרופיל הוא מזכיר כעת את הטראוורס, בזכות קורה C האלכסונית בסגנון "זנב כריש" בדומה לאח הגדול, לעומת זו הדקה שהגיעה עד הגג בדור הנוכחי, ונבחין גם בבתי גלגלים תפוחים המקושטים קשתות שחורות. גם מאחור השינוי בולט, כאשר הספוילר העליון בולט יותר, יחידות התאורה צרות יותר וחודרות כעת גם אל עבר הפגוש שחלקו התחתון שופע משטחים שחורים שמקנים לו מוגבה וקשוח יותר.
עיצוב הפנים שודרג גם הוא באופן בולט, כאשר הקווים אופקיים יותר, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה מחוברים יחדיו ופתחי מיזוג עגולים בצדדים. שברולט חוזרת למקורות ומעבירה את ידית ההילוכים אל צידו הימני של ההגה, מה שפינה מקום בקונסולה המרכזית.
בהשוואה לדור הרביעי, שברולט אקווינוקס החדש מציגה צמיחה בכל הכיוונים. הוא ארוך ב-0.1 ס"מ (465.3 ס"מ), רחב ב-5.9 ס"מ (190.2), גבוה ב-0.6 ס"מ (166.7 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך ב-0.5 ס"מ (273 ס"מ). תא המטען דווקא הצטמצם בליטר אחד (845 ליטר, עד גובה התקרה כמקובל בארה"ב), ואילו כושר הגרירה נותר זהה ומגיע עד 680 ק"ג.
יחידות הנעה
האקווינוקס החדש ישווק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר זהה לדור הנוכחי, בהספק של 175 כ"ס ויציעה הנעה קדמית או כפולה, כאשר הפעם את התיבה האוטומטית מחליפה תיבה רציפה להנעה הקדמית ותיבה אוטומטית 8 הילוכים להנעה הכפולה.
בגרסאות האקטיב וה-RS ישנו בורר מצבי נהיגה, כאשר בגרסאות ההנעה הקדמית מוצעים מצבי "שלג" ו"רגיל", ובגרסאות ההנעה הכפולה גם מצב "שטח".
רמות גימור ובטיחות
בהתאם לרמת הגימור האקווינוקס יקבל גימורים שונים – כך גרסת ה"אקטיב" בעלת באווירת שטח, עם סבכה קדמית מושחרת בעלת חריצים רחבים ומסגרת בגימור אפור מטאלי, סבכה תחתונה בצבע הרכב, סמלים מושחרים ואופציה לגג בצבע לבן וצמיגי All Terrain.
ב-LT העיצוב אלגנטי יותר וכולל סבכה בעלת חריצים אופקיים בגימור כרום כמו גם המסגרת והפגוש כולו בצבע הרכב, הסבכה התחתונה לא צביעה, הסמלים כסופים, וחישוקי "17 כסטנדרט.
ל-RS גימורים ספורטיביים יותר, כאשר הסבכה הקדמית מעוצבת בסגנון "חלת דבש", גימור בגוון מטאלי כהה לפס העליון, כאשר גם כאן הפגוש כולו בצבע הרכב אם כי ישנו פס אדום המקשט את הסבכה התחתונה, המראות, הגג והסמלים מושחרים, תגית RS אדומה ובנוסף חישוקי "19 כסטנדרט או "20 אופציונליים ובתא הנוסעים הגה קטום,גימורים אדומים ותפירה אדומה-כחולה במושבים.
בכל רמות הגימור ישנו לוח מחוונים דיגיטלי "10 עם תצוגות מתחלפות ומסך מולטימדיה "11.3 (לעומת "7 או "8 בדגם הנוכחי) עם מערכת הפעלה מבוססת גוגל. עוד נמצא חיישני ומצלמת רוורס, מושבים קדמיים והגה מחוממים ואופציה למשטח טעינה אלחוטי, אוורור במושבים הקדמיים וחימום באחוריים.
בתחום הבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת שכחת ילד במושב האחורי ומערכת Teen Driver להגבלת המהירות ועוצמת השמע בהתאם למפתח.
*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***