מתחרה ליונדאי איוניק 5 N: ניסאן אריאה NISMO נחשפה

ניסאן חשפה ביפן גרסאות "ניסמו" ספורטיביות לאריאה החשמלית עם הספקים של 367 ועד 435 כ"ס

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

ניסאן אריאה, רכב הפנאי החשמלי, נחשף כבר בתחילת המחצית השנייה של 2020, וצפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה. האריאה מבוססת פלטפורמת CMF-EV של ברית רנו-ניסאן-מיצובישי, ומשמשת בין היתר את המגאן E-Tech שגם היא טרם הגיע ארצה. השבוע, חשפה ניסאן בתערוכת טוקיו, את גרסת הביצועים של האריאה שעברה כמובן תחת ידיה של סדנת NISMO האגדית.

ניסאן אריאה ניסמו מבוססת כמובן על האריאה בגרסאות ההנעה הכפולה e-4orce, ובעוד אלו הרגילות מציעות הספקים של 278 כ"ס, 306 כ"ס או 394 כ"ס בגרסת ה"פרפורמנס", ה-NISMO כבר משחררת 435 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הסוללה נותרה זהה, בקיבולת של 91 קוט"ש (87 קוט"ש נטו). לצד גרסת הניסמו הבכירה, תציע ניסאן גם גרסה מוחלשת בהספק של 367 כ"ס, 57.1 קג"מ וסוללת 66 קוט"ש (63 קוט"ש נטו).

בשלב זה ניסאן טרם פרסמו טווחי נסיעה, או נתוני האצה ל-100 קמ"ש, אך בגרסה הבכירה הנתון צפוי לעמוד על פחות מ-5.1 שניות של גרסת הפרפורמנס. בכל מקרה, ההספק אינו מרשים כשל יונדאי איוניק 5 N עם 640 כ"ס, קיה EV6 GT בעלת 585 כ"ס או אפילו טסלה מודל Y פרפורמנס עם 534 כ"ס.

כדי לעמוד בביצועים ולייצג את השם נאמנה, חטיבת "ניסמו" דאגה לכיול התנהגות הכביש, כחלק מכך כיול השלדה, מערך הבולמים וההיגוי, לצד תוספת מצב נהיגה Nismo שיגביר את התגובתיות לצד צליל שנלקח מליגת הפורמולה E.

מבחוץ דאגו בניסאן לשיפור האווירודינמיות עם חצאיות ספורטיביות ופס אדום עובר בתוכן, מאחור ישנו ספוילר צנוע נוסף וכמובן נפגוש בחישוקי "20 יחודיים (צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV במידה 255/45). בתא הנוסעים למושבים תפירה אדומה, כמו גם להגה שמתהדר בפס מרכוז, דיפוני אלקנטרה בדלתות ובדשבורד שגם כן זוכים לתפירה אדומה.

*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***