הדור השני של הקרוסאובר טויוטה C-HR יוצא לדרך אחרי שהוצג בשנה הקודמת על תרשימים של רכב המחקר פרולוג בכמה גרסאות מוקדמות. העיצוב, שלא במפתיע, ובהתאם לנשיא החברה לשעבר אקיו טויודה ("לא עוד מכוניות משעממות") נשאר נאמן לדגם הראווה שהוצג בסוף 2022. בצד ההינע, ה-C-HR ימכר לא רק כהיברידי מסורתי נטען עצמית כפי שהיה עד היום, אלא גם בגרסה היברידית פלאג-אין, על התשתית הטכנולוגית של הפריוס האחרונה.
סגל המנועים מורכב 1.8 ו-2.0 ליטר וכן 2.0 ליטר פלאג-אין היברידי. ה-2.0 ליטר ההיברידי מוצע גם יחד עם הנעה כפולה אלקטרונית לכל הגלגלים (AWD-i). לפי טויוטה, ה-1.8 ליטר ההיברידי (103 קילוואט/140 כ"ס) עתיד להיות חסכוני מאוד עם צריכה משולבת של כ-21 ק"מ לליטר בנזין. מי שמחפש קצת יותר מרץ ונחישות במנת הביצועים שלו בין הרמזורים והכבישים הבינעירוניים ימצא כמעט 200 כ"ס ביחידת ה-2.0 ל' החדשה.
להיברידי פלאג אין, כמו בפריוס הספק מערכת של 164 קילוואט/223 כ"ס. "מערכת ההנעה משלבת טווח כל-חשמלי תחרותי במיוחד עם חווית נהיגה דמוית 'דושה אחת' - מה שנקרא בוסט לאחזור אנרגיה עם שלוש רמות, מה שמקל על הנהיגה בתנועה בעיר", אומר היצרן. מבחינה חשמלית בלבד, 66 קילומטרים מאוחסנים בסוללת ה-14 קווטש הקומפקטית של ה-C-HR והוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.4 ש'. כל הדגמים מוצמדים אל תיבת הילוכים רציפה.
עם אורך כולל של 4.36 מטרים, טויוטה C-HR קצר בשלושה סנטימטרים מקודמו. יש לו בסיס גלגלים של 2.64 מטר, רוחב של 1.83 (+3 ס"מ) וגובה של 1.56 מ'. החזית מאמצת את החתימה של הפריוס ו-bZ4x, בעוד שהזנב מאופיין ברצועת LED, משאירות מקום רק לאותיות של שם הדגם (במרכז דלת תא המטען). בפעם הראשונה בטויוטה, הידיות הנשלפות עושות את הופעת הבכורה שלהן, בעוד שהחישוקים מגיעים בחלק מהגרסאות ל-20 אינץ'.
בפנים, ה-C-HR חונך צבר מכשירים חדש, דיגיטלי לחלוטין במפלס העליון של הקונסולה. תאורת הסביבה מציעה פלטת צבעים נרחבת עם עד 64 גוונים ומשתמשת בתאורה כדי לחזק את האווירה הקרירה או החמה, בהתאם לשעה ביום ולטמפרטורה. עוד פיצ'ר נחמד בצד הבטיחותי: האזהרות הקוליות והחזותיות של Exit Assist (יציאה מסוכנת מהדלת הקדמית או האחורית) מחוזקת באור פנימי אדום.
בהתאם לאבזור, מערכת המולטימדיה "Smart Connect" של טויוטה מצוידת מסך מגע בגודל 8 או 12.3 אינץ', בקרה קולית אינטליגנטית ושילוב סמארטפון אלחוטי לאנדרויד ואפל. ניתן לשלוט בפונקציות הרכב גם מרחוק באמצעות אפליקציית הסמארטפון "MyT2", למשל כדי לחמם או לקרר את הקבינה לפני תחילת הנסיעה.
בכל הגרסאות, ה-C-HR ארוז בכל מערכות הבטיחות של Toyota Safety Sense עם פונקציות בטיחות אקטיביות וסיוע בנהיגה. לדברי החברה היפנית, הפונקציות המורחבות והמשופרות מגנות טוב יותר מפני סיכוני תאונות נפוצות ומקלות על הנהג במגוון מצבים. כמו כן, ניתן להתקין עדכוני תוכנה עתידיים "באוויר" ללא צורך בביקור גוזל זמן וכסף במרכזי השירות.
טויוטה טרם מסרה פרטים נוספים לגבי התמחור. אבל אם הגרסה ההיברידית לא תתייקר בצורה משמעותית, מותר לשער שגרסת הפלאג-אין תהיה יקרה למדי. בישראל בשנה הבאה.