פורשה חשפה מכונית הייפר-חשמלית

המישן X היא מעבדת ניסויים מוטורית שתסלול את הדרך לרכבי הקצה הבאים של המותג

ניר בן טובים

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הרבה חידושים נחשפו בסופ"ש האחרון במסגרת מירוץ 24 השעות בלה מאן. וגם פורשה, נוטלת חלק בחגיגה המוטורית הענקית באירופה. ביממה האחרונה, הציגה את מכונית המחקר Mission X: "פרשנות מרהיבה של מכונית היפר עם דלתות לה מאן הנפתחות כלפי מעלה והנעה חשמלית בעלת ביצועים גבוהים ויעילות אנרגטית", כך מפרסם יצרן רכבי הספורט מגרמניה. אוליבר בלום, מנכ"ל פורשה ציין עוד: "הדו-מושבית שלנו היא "מגדלור טכנולוגי" למכונית הספורט של העתיד. בכך, מתכתבת עם מכוניות הספורט של העשורים המוקדמים יותר: ה-959, Carrera GT ו-918 Spyder; ה-Mission X מספק תנופה מכרעת להמשך הפיתוח של הרכב החשמלי בעתיד".

עם אורך של 4.5 מטרים ורוחב של שני מטרים, ה-Mission X היא מכונית קצה קומפקטית בגודלה. בסיס הגלגלים הוא 2.73 מטר ובכך תואם את מידותיה של הקררה GT ו-918 ספיידר שצוינו לעיל. ה-Mission X מייצג מבחינת פורשה את רמת "הביצועים הגבוהים ביותר ויוקרה מודרנית" הם אומרים. חלק מהחידושים והבשורות טמונים בתרכובות, כמו למשל כיפת זכוכית קלת משקל על "שלד חיצוני", עשויה סיבי פחמן שמעניקה חוזק מבני וקלות משקל. דלתות הלה מאן צמודות לקורה A ולגג ונפתחות כלפי מעלה בהשראת רכבי המירוץ ובזנב קורת תאורה צרה.

פורשה היא לא חברה שאוהבת לצאת מאזור הנוחות שלה כשזה כרוך בעיצוב. אולם המעצבים פירשו מחדש את ארבע הנקודות האופיינות לרכבי פורשה; הצורה האנכית הבסיסית של הפנסים הראשיים נוצרה בהשראת רכבי מירוץ היסטוריים כמו פורשה 906 או 908 ונמשכת מטה לכיוון הכביש. "מבנה תומך היי-טק" ממסגר את מודולי אור ה-LED ומציג את האלמנטים החשופים והצרים של תאורת היום והמחוונים. אם הם מופעלים, האור נפתח בהרף עין", ציינו.

ההתמקדות בנהג באה לידי ביטוי באסימטריה של הנדסת האנוש, והתמה של הגוונים שיוצרת הפרדה בין הנהג לנוסע. שני המושבים ארוזים בצבע שונה למעט רפידות העור החומות; מושב הנהג באפור ויוצר אחידות עם הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים ולנוסע סביבה משלו. ההגה מגיע עם מתגי מצב פיזיים קלאסיים כמו של רכבי מירוץ, וכן לרכב המחקר יש גם כמה מצלמות על הסיפון כולל תיעוד להקפות מסלול.

פורשה עדיין לא חשפה שום דבר ספציפי על טכנולוגיית ההנעה של ה-Mission X, אבל היא שאפתנית מאוד: אם הקונספט נכנס לייצור סדרתי, המשמעות היא רכב הכביש המהיר ביותר (חוקי) עם יחס משקל-כוח של כקילוגרם אחד לכל כ"ס, ולהשיג ערכי הצמדה הרבה מעל הנתונים של ה-911 GT3 RS הנוכחית. בנוסף, עם ארכיטקטורת מערכת ה-900 וולט שלה, היא אמורה להציע ביצועי טעינה אולטרא מהירים ולשאוב כוח לתוך הסוללות במהירות כפולה מהשגרירה החשמלית של פורשה, ה-טייקן טורבו S.