לראשונה: קופרה פלאג-אין הייבריד בישראל

רכב הכביש שטח פורמנטור משווק כעת בגרסה חשמלית נטענת במיתוג e – HYBRID VZ

ניר בן טובים

תגיות: Cupra

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בישראל גרסה ראשונה של מותג Cupra עם מערכת חשמלית נטענת (פלאג אין הייבריד). הדגם שעושה את הבכורה עבור הספרדים בארץ הוא מסדרת פורמנטור בחבילת  e – HYBRID  VZ המשלב יחידת כוח בנזין, סוללה קומפקטית ומנוע חשמלי. הוא ישווק ברמת אבזור יחידה במחיר של 246 אלף שקל ויציע לחובבי הנהיגה שילוב בין יכולת דינמית מגובשת לחסכון בדלק. 

הקופרה פורמנטור  e – HYBRID  VZ מצויד במערכת קיימת של סיאט שנמצאת בין היתר גם בלאון PHEV. מדובר במנוע 1.4 ל' טורבו בנזין בהספק של 150 כ"ס, מוצמד אל מנוע חשמלי המוסיף לו עוד 107 כ"ס. במשוקלל, התפוקה המרבית היא 245 כ"ס ו-40 קג"מ, כאשר הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים דו-מצמדית שש מהירויות. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות ועד 210 קמ"ש מרביים.

הסוללה, שמותקנת מאחור, מתחת לרצפה (עם מערכת קירור/וויסות נפרדת) הינה בגודל של 13 קווטש (12.8 קווטש נציל) מאפשרת לנסוע על טהרת החשמל למרחק מרבי של 54 קילומטרים לפי מחזור WLTP תקני, וטעינתה (על מתח מרבי של 3.6 קילוואט) אורכת בסביבות שלוש וחצי שעות בקופסא ביתית או בחיבור כבל ישיר לחשמל בבית בסביבות 5 שעות.  

ברמת האבזור של הפורמנטור  e – HYBRID  VZ תמצאו שלל מערכות הגנה אקטיביות ו-10 כריות אוויר. בציוד התקני חישוקי 19 אינץ', פנסים קדמיים בטכנלוגיית FULL LED, תמה שחורה מבחוץ וגם מבפנים, תקרה פנורמית, גימורי VZ ייחודים לסדרה זו,  מושבי ספורט, מערכת מדיה ראשית 12 אינץ' בעברית, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת אווירה, משטח אינדוקטיבי לסלולרי ועוד. ברשימת התוספות האופציונלית ניתן לשדרג במסגרת חבילות ספורט ייחודית למושבי BUCKT משופרים תמורת 9000 שקלים. 

 כמו בכל אירופה, גם בישראל מותג Cupra ממשיך במגמת התחזקות עקבית עם עליה תלולה במכירות. בין חודשי ינואר-אפריל נמסרו בארץ 942 רכבי קופרה - גידול של 38% ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. סיאט (פולקסווגן) השיקו את מותג קופרה ב-2018 ובסוף שנת 2022 דיווחו על הכפלת המכירות השנתיות ל-150 אלף יחידות. הפורמנטור היה במהלך השנה הקודמת הרכב המבוקש ביותר של קופרה באירופה וגזל מעט 64% מכלל המכירות. השוק הרווחי ביותר של קופרה הוא בגרמניה (כמעט 60 אלף מסירות). החברה נמצאת בעיצומה של המהפכה החשמלית והשיקה לאחרונה את קופרה טווסקאן, שעתיד להיות רכב-חשמלי אסטרטגי שיגדיל את הכנסותיה ויבסס את מקומה בקרב היצרנים החשמליים שפונים לנהגים שוחרי ריגושים.