מיצובישי קולט מתקרב

יבוסס על קרוסאובר של רנו במסגרת שיתוף הפעולה המורחב בתוך המשולש עם ניסאן

ניר בן טובים

תגיות: מיצובישי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שנת 2023 מסתמנת כמו שנה מכוננת עבור מיצובישי, שעד לפני שנתיים לא ידעה אם רגלה תשוב לדרוך באירופה אחרי שכבר החליטה לבצע נסיגה כמעט מוחלטת מהיבשת המערבית עקב ירידה חדה במכירות. אלא שאחרי דיונים עם צמרת רנו-ניסאן הוחלט על סיבוב של 180 מעלות ופתיחת הזדמנויות חדשות בסיועה של חברת רנו. אחד השמות שנולדו בתוך לחיצות הידיים מאחורי הוילונות הוא שם שאנחנו מכירים בישראל מימים עברו - מיצובישי קולט.

השלב הבא בחייה של מיצובישי קולט, הוא אבולוציה מרכב סגמנט B קומפקטי לרכב כביש שטח קטן בהשראת, ועל בסיס המכללים של רנו קפצ'ר. מיצובישי מחפשת דריסת רגל משמעותית בקטגורית ה-B-SUV והם משוכנעים שהקפצ'ר, יחד עם הכותר COLT יניב את התוצאות הנכונות. החברה היפנית שחררה ביממה האחרונה טיזר ראשון רשמי שלו שבמסגרתו אנחנו מקבלים טפח אחורי, דלת תא מטען ופנס, תחתיהם מתנוסס שם הדגם - ולא הרבה מעבר לכך. 

יחד עם זאת, מקורבים למיצובישי דיווחו לכלי התקשורת ביפן שהקולט "יחקה" את הקפצ'ר בנראות שלו, אם כי הם מבטיחים שלא מדובר סתם בהנדסת סמל. בתחילה, תוכנן לשווק אותו עוד בשנת 2023, עם השקה רשמית במהלך חודש יוני, אלא שאז התערבו אנשי רנו וביקשו לדחות את ההשקה שנופלת בדיוק על חשיפת מקצה העדכונים של רנו קליאו - אחת הכוכבות הגדולות ביותר של הצרפתים באירופה.  בסופו של דבר הוכרז כי הקולט תצא לכבישים בסוף אוקטובר, כך שסביר להניח שנראה אותה בישראל רק ב-2024.

מבחינה טכנולוגית קולט זמין עם שורה של מנועים, כולל בנזין בסיסיים, אולם הדגם המרכזי שיקבל את הבמה ואת מרב תשומת הלב יצויד במערכת הנעה היברידית מסורתית, עם 140 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. כאמור, בחודשים הקרובים נקבל תמונה מלאה יותר לגביו.