שוב אתכם: קיה סיד סטיישן החל ב-153 אלף שקל

טלקאר מחזירה את גרסת ה-CW השימושית של היצרנית הדרום קוריאנית לארץ, הפעם עם מנוע מיקרו היברידי

ניר בן טובים

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

על אף שקיה בעיצומה של מהפכה חשמלית, עם דגמים כמו נירו ו-EV6, היא ממשיכה לייצר את הרכבים שהכו את השורשים שלה, ונתנו להם את המרחב להתפתח במשך שנים ארוכות. דוגמא לכך היא קיה סיד, שאולי קצת שכחנו מקיומה בתוך סערת החשמל והג'יפונים אבל הנה היא פה; יבואנית רכבי קיה לישראל, קבוצת טלקאר, פרסמה השבוע כי דגם סיד סטיישן או CW (כפי שהוא מוכר ביצרן) בכל זאת חוזר לשורותיה, עם טוויסט קטן בעלילה.  

בתום הפוגה של חודשים ארוכים, הסיד סטיישן מגיעה לאולמות בלי גרסאות מסורתיות או מנועי דיזל המוקדשים לציי המוניות ולקומץ לקוחות פרטיים "משוגעים לדבר". ה-CW מנסה להשתלב במשפחה האקולוגית של היצרן וכעת היא מצוידת מנוע מיקרו היברידי, ותג מחיר של 153 אלף שקל. הסיד שומרת כמובן על הפרופורציות שלה ללא שינויים, מנצלת כהלכה אורך של 4.6 מ', רוחב 1.8 מ' וגובה 1.46 מ', עם בסיס גלגלים של 2.65 מ'. נפח תא המטען 512 ל' שנפער ל-1581 ליטרים בקיפול השורה השנייה.

ברשימת האבזור התקנית שלה מספר מצומצם יחסית של מערכות הגנה אקטיביות: מרכוז נתיב ובלימת חירום אוטומטית, אך היא נעדרת למשל בקרת שיוט אדפטיבית אך מנסה לפצות בצד הפסיבי יותר עם התרעה מפני הרדמות והתרעה מפני שכחת נוסע במושב האחורי.  ברשימה הכוללת תמצאו פריטים סטנדרטים כמו מערכת שמע ששה רמקולים, מערכת מדיה ראשית 8 אינץ' עם מצלמה אחורית וחיישני נסיעה לאחור, חיישן אורות, בקרת אקלים דו אזורית ועוד.

מנוע ה-1.5 ל' טורבו בנזין נעזר במערכת מיקרו היברידית MHEV עם מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור, שאמורים לסייע בהפחתת פליטת המזהמים וגם בצד הביצועים, בקטנה. ההספק המרבי הוא 160 כ"ס ו-25.9 קג"מ מ-1500 סל"ד בחיבור אל תיבת שבע מהירויות דו מצמדית והנעה קדמית. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 8.8 שניות והמהירות המרבית היא 210 קמ"ש.. צריכת הדלק לפי היצרן, עומדת על כ-14 ק"מ לליטר בנזין.

ראוי לציין שהסיד, על אף שמאחוריה הרבה יותר שנים מכפי שמחכות לה בהמשך כנראה, מצליחה, כנגד הקיטון בסגמנט המכוניות הקומפקטיות, לשמור על ממוצעי מכירות יציבים באירופה על בסיס הדור הנוכחי שהוצג לפני 5 שנים, ובשנת 2022 שברה שיא של עשר שנים עם יותר מ-150 אלף מסירות. היא כיום נמכרת באירופה גם בגרסאות פלאג-אין הייבריד (טווח סוללה של כ-55 קילומטרים לערך) במקביל לגרסה זהה ל-Xceed דמוית הקופה, ושני הדגמים האלו מחזקים את המיתוג שלה ומאפשרים לחברה להמשיך ולקיים אותן ללא התחבטויות.