ניסאן אקסטרייל החדש בישראל

קרסו מוטורס משיקה את הדור החדש וההיברידי של מוביל הנוסעים המשפחתי, עם טכנולוגיה ייחודית ליצרן

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: בועז קורפל)
(צילום: בועז קורפל)
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי ניסאן קרסו מוטורס השיקה היום (ב') בישראל את הדור הרביעי של מוביל הנוסעים הקומפקטי X-טרייל. הרכב הוצג רשמית באפריל 2021 אולם מגיע אלינו לאחר מקצה עדכונים ממוקד, שעיקרו שימוש במערכת הנעה היברידית-חשמלית חדישה, ה-E power. הוא ישווק במספר רמות אבזור במחיר שיחל ב-199 אלף שקלים לדגם מיקרו היברידי רגיל ועם סידור הושבה של חמישה או שבעה נוסעים, בהתאם לרמת הגימור.  

האקסטרייל גדול מקודמו כמעט בכל פרמטר ושומר על הופעה יפנית טיפוסית עם חרטום בעל שבכה משורגת צפופה וקו תאורת LED עליון המתנוסס בקצה קצהו ל מכסה המנוע, כאשר פנסי הדרך ממוקמים בקומה המרכזית של הפגוש. מבחינת פרופורציות הוא צמח ב-1.5 ס"מ לגובה, הוא רחב במעט, אורכו 4.68 מ' (די דומה לדגם היוצא) וכן הוא שומר על בסיס הגלגלים של הדור השלישי עם 2.76 מ'. מאחורי השורה השלישית תמצאו חלל אחסון של כ-120 ל' ובקיפול שורה שלוש כ-480 ל'. בדגם ה-5 מושבים כ-575 ל' מאחורי השורה השניה.

לאקסטרייל, בדומה לקשקאי המחושמל, עליו נהגנו במסגרת השקתו לפני כמה חודשים, מערכת הנעה היברידית מקורית בשם E-power; בארץ, כמו בעולם, היא מובדלת בין גרסת הנעה קדמית להנעה כפולה, שנקראת E-4force שהינה מערכת טעינה עצמית ואיננה כרוכה בחיבור למסוף (לא מדובר ברכב פלאג-אין). בשני המקרים, ברירת המחדל היא הנעה חשמלית נטו בתחילת הנסיעה, יחד עם סוללה קומפקטית של 1.8 קווטש ותיבת X-טרוניק הילוך בודד שאחראית על תרגום העוצמה לכביש.

מנוע הבערה, בנפח 1.5 ל' שלוש בוכנות משמש, עד כמה שהזמינות החשמלית מאפשרת זאת (תלוי בגובה המצערת) כגנרטור ואינו מחובר ישירות לגלגלים, ועל כן הכוח זורם ישירות מהמנוע החשמלי, ורק תחת עומסים כבדים נכנסת יחידה הבערה לפעולה כדי לפצות על אובדן הכוח החשמלי. בדגם ההנעה הקדמית ההספק המרבי הוא 204 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת בסביבות 7.5 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 6.5 ל' בכל 100 קילומטרים.

בגרסת ההנעה הכפולה הותקן מנוע חשמלי נוסף מאחור - ההספק עולה ל-213 כ"ס ויש לו, לדברי ניסאן יכולת שטח די מלוטשת באזורים לא מורכבים במיוחד. הביצועים קצת יותר טובים עם הנעה כפולה, אולם צריכת הדלק הכוללת די זהה מבחינת הערכים הסופיים. מי שלא רוצה רכב חשמלי מלא, וגם הרבה יותר יקר, יכול להצטייד בגרסה מיקרו היברידית; זו נעזרת באותו מנוע 1.5 ל' טורבו עם 163 כ"ס ו-30 קג"מ מ-1800 סל"ד, בצימוד אל תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא בסביבות 13 ק"מ לליטר בנזין. 

(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

חבילות האבזור נחלקות בין 4 מפרטים, כאשר בדגם הבסיסי (מיקרו היברידי בלבד) קיימת גם חבילת כניסה בשם VISIA. בציוד התקני שלה מערכת מדיה ראשית 8 אינץ', חמישה רמקולים, מחשב דרך 7 אינץ', בקרת אקלים רגילה, מושבי בד, חיישני תאורה וגשם וחישוקי 18 אינץ'. דגמים בכירים, אסנטה-TOP, מגדילים חישוקים ל-19 אינץ', מעודכנים במערכת מדיה ראשית מורחבת ל-12 אינץ' עם אפל ואנדרויד אלחוטי, במת צלילים של Bose עם תשעה רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מצלמות 360 מעלות ועוד. בגרסה היקרה ביותר - TEKNA, נוסף גם תא מטען נפתח חשמלית, פנסי ערפל קדמיים LED, משטח טעינה אינדוקטיבי, תאורת אווירה, חימום מושבים קדמיים.

כל הדגמים מצוידים במערכות הגנה אקטיביות מסדרת NSS עם שלל בקרות חכמות כולל התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב ועצמים בשטח נסתר במראות הצד, מערכת לזחילה בפקק, בקרת שיוט אדפטיבית ומרכוז נתיב ובדגמים היקרים יותר גם מערכת המזהה עצמים נעים 360 מעלות. 

המחירים בישראל:
ניסאן אקסטרייל מיקרו היברידי - 199 אלף שקלים, 220 אלף שקלים ועד 245 אלף שקלים.
ניסאו אקסטרייל E-power החל ב-234 אלף שקלים, עבור ל-243 אלף שקלים ועד 255 אלף שקלים.
ניסאן אקסטרייל E-4orfce החל ב-250 אלף שקלים, עבור ל-263 אלף שקלים ועד 275 אלף שקלים.