גודזילה מתחדשת

ניסאן GT-R זוכה לארכת חיים בעידן החשמלי עם מתיחת פנים קלה וממוקדת

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חלק מההערכות הגלובלית של ניסאן בתוך הדהירה לרכב החשמלי חייבה את המותג היפני לבצע קיצוצים ולהקריב קורבנות, בשם הסביבה ובעיקר בשם הרווחים. התדמית של שוחרי הנהיגה נדחקה לתחתית סדר העדיפויות ולכן מאז אמצע 2022, מכונית העל ניסאן GT-R, גודזילה בשמה השני, לא משווקת בצורה סדירה ביבשת המערבית. גם בישראל הזמינות מוגבלת מאוד (דגם 'בלאק' ב-880 אלף שקל באמצעות קרסו מוטורס), ולרוב מיובאת בגרסאות שונות דרך מסלולים מקבילים, למי שבכל זאת מוצא חריצים בין ערימות הפקקים לנצל 0.1 אחוז מהיכולות שלה.

החידוש של ה-GT-R, על אותו בסיס R35 שנמשך כבר למעלה מ-15 שנים מוצג בימים אלו במסגרת תערוכת המכוניות בטוקיו, ובניסאן מאוד נזהרים שלא לקלקל את מה שהפך לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בקבוצת מכוניות הספורט עלית. אי לכך, מכלול השינויים הפנימיים והחיצוניים מינימלי, רגיש, ומורכב ליטושים של החלק הקדמי, הפנסים, התאורה מאחור, שינוי של השבכה, הגדלה של פתחי האוויר בפגושים, עיצוב מחדש של הסנטר (הספוילר הקדמי) ובאופן כללי - רוב העבודה מרוכזת בשיפור זרימת האוויר סביב המכונית.

רשימת התוספות החדשות כוללת חישוקי 20 אינץ' בעיצוב חדש בגוון זהב מסורתי, בלמים קרמיים מחוזקים, בקרת ניהוג ממחושבת שעברה שורה של שיפורים וחידודים, ובתא הנוסעים מוטיב שחור על רצועות אלקנטרה וזמש, עם גוונים משולבים של סגול ואפשרות להתאמה של צבעים לפי צרכי הלקוח. ניתן גם לאפיין את ה-GT-R עם סמלים קלאסיים של ניסאן ספורט מרכבי העבר. 

בקרביים ניסאן ממשיכה לנצל את תחנת הכוח המוכרת שלה; הנפח הוא 3.8 ל' בי טורבו שש בוכנות בהספק מרבי של 571 כ"ס ו-64 קג"מ שעוברים לכל הגלגלים בסיועה של תיבת שש מהירויות דו-מצמדית מתופעלת פקדים מגלגל ההגה. גרסת ניסמו ממשיכה אף היא באותה דרך עם 600 כ"ס וקצת יותר מומנט. ערכים אלו מאיצים אותה ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות. 

עוד אומרים בניסן כי ה-GT-R משתמשת כעת בבולמי בילשטיין משופרים, עם שלושה מצבי כיול (גובה וקשיחות) והיא נועלת צמיגים של דאנלופ SP ספורט מקסGT600 שיכולים בהחלט לשרוד כמה הקפות מטגנות על מסלול המירוצים.  זו עשויה להיות מתיחת הפנים האחרונה של ה-R35 במתכונתה הנערצת והמשוחררת מכבלי הרגולציה, לפני שהיא מתחברת לסוללות ולתשתיות המחשמלות. 

ניסאן הולכת ומצמצמת את מעגל המכירות של ה-GT-R בכל העולם; בשנה הקודמת נמכרו בארה"ב כולה רק 57 יחידות, בקנדה נמכרו ב-2021 פחות מ-50 ובאירופה באותה שנה נמסרו ב-12 חודשים 193 עותקים שלה. שנת השיא של ה-GT-R דווחה ב-2009 עם קרוב ל-2000 מסירות בכל אירופה.