הצצה ראשונה: יונדאי Kona

הדור השני של הקרוסאובר הפופולרי יוצא לדרך עם עיצוב חדש וממדים מוגדלים, אבזור מורחב ומנועים חדשים. בארץ בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בשנת 2017, יונדאי הוסיפה דגם חדש, מושך ומאוד אופנתי להיצע שלה בשם Kona. הג'יפון הקטן התברג מתחת לטוסון ובדיוק כמו יונדאי איוניק יצא לשוק עם שורה של מערכות הנעה מובחנות כדי להציע לכל אחד משהו אחר. לדוגמא, שנה לאחר מכן קונה אפילו נשאה גרסה חשמלית מלאה ב-2018 והפכה לפופולרית מאוד גם כאשר התשתית של הטעינה הייתה בפיגור משמעותי. כעת, אחרי כמעט שש שנים של הצלחה מסחרית באירופה, ארה"ב וגם בישראל, הדור השני שהוצג הלילה (ב') בסאול יוצא לדרך בהשראת אחיו החשמליים.

אתם בעד טסלה או הסינים? הצביעו למכונית השנה של עולם הרכב 2022 ואולי תזכו בשוברים בשווי 500 שקל!

קונה דור שני היא במידה אחת גדולה יותר מהדור הראשון, ויש לכך קשר הדוק להחלטות שנעשו ביונדאי באיון, שבעצם חופפת פרופורציות עם הדור הראשון של הקונה ומשתחלת למשבצת שלה. לפי נתוני יונדאי, עם אורך מכונית של 4.36 מטר, הקונה 2023 צמחה מקצה לקצה בלא פחות מ-15 סנטימטרים. ברוחב גדלה ב-2.5 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח ב-6 ס"מ. כל אלה בהחלט חדשות טובות למרחב הפנימי ולחלל האחסון בתא המטען שיזכו לשיפור משמעותי. אם נשווה אותה אל קיה נירו החדש, נקבל תמונה ברורה יותר להררכיה: האח הגדול מתייצב כעת עם 4.42 מטר באורך ובסיס גלגלים של 2.72 מטר - פער מורגש מיונדאי קונה, ובדיוק ההפרשים שיונדאי רוצים לקבע בין הסגמנטים.

יונדאי עדיין לא חולקת ה-כ-ל עם הגולשים, אבל אנחנו כן זוכים לראות איך נראית יונדאי קונה החדשה גם מבפנים וגם מבחוץ. מי שמכיר את המוצרים האחרונים של יונדאי לא יגלה כאן הפתעות מרעישות. ממש כמו קודמו - שפחות או יותר נראה שהמציא אותו - ליונדאי קונה יש תאורה מחולקת קומות, אבל המכלול נראה חדש ודינמי. בקומה העליונה אנו רואים רצועה העוברת על פני כל רוחב החזית בה הותקנה תאורת LED. בקונה היוצאת, יחידות ה-LED לא היו מחוברות. בקומה אחת מתחת, מורחקות בפינות המרכב הוצבו הפנסים האמיתיים, הפעם ממוקמים בתיחום פלסטיק שחור.

יונדאי עדיין לא מפרסמת מפרטי מנועים או מערכות חשמליות של הקונה החדשה בצורה גלויה או רשמית. מה שכן דווח הוא הגעתם של גרסה היברידית ושל Kona Electric החשמלית הבאה שתהיה חשובה מאוד לאבולוציה של משפחת הג'יפונים הדרום קוריאנית. הבסיס הטכני של המכונית ככל הנראה מושתת על מערכת ההנעה של קיה נירו החשמלי, עם התאמות מסוימות למשקל והגודל. ל-Niro EV יש ערכת סוללות של 64.8 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס ו-26 קג"מ. לקונה החשמלי הנוכחי יש מנוע בהספק של 204 כ"ס. כך שגם במקרה זה, התחזית היא שהוא יהיה חזק ומהיר יותר, וכנראה עם טווח נסיעה שימושי מקודמו.  

המראה של לוח המחוונים אינו פורץ דרך ביונדאי; הוא חולק דמיון עם דגמים אחרים של היצרן, כמו ה-פאליסייד או הסונטה, אבל אם לדייק, הוא הרבה יותר קרוב אל מה שאנחנו חויים כיום ביונדאי איוניק-5. האבזור הדיגיטלי ברובו מתנוסס מול הנהג, וכל האופרציה הזו נמשכת לכוון המרכז והנוסע. שני המסכים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד יהיו ללא ספק אופציונליים ברמות האבזור הבכירות ובדגמים הבסיסיים כנראה שיהיה משהו קצת פחות משוכלל. ידית ההילוכים אגב נודדת מהקונסולה לעמוד ההגה בסגנון IONIQ 5 - ונראה שהחלל בסביבת העבודה יהיה הרבה יותר מרווח.

עדיין לא ידוע מתי בדיוק נראה את ה-Kona החדש בישראל, אולי מתישהו בשנה הבאה, קל וחומר שהמחירים עוד רחוקים מהכרזה. לפי יונדאי, הוא ישווק לפחות בארבע רמות גימור מובדלות, כולל מהדורות N-ליין במוטיב ספורטיבי.