ניסאן ג'וק היברידי בישראל

קרסו מוטורס החלה לשווק את ה-ג'וק e-hybrid עם טכנולוגיית שליטה בדוושה אחת וצריכת דלק נמוכה. החל ב-148 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי ניסאן לישראל קרסו מוטורס מעמיקה את היצע רכבי ניסאן ג'וק בישראל ומוסיפה לו מכפיל כוח בדמות דגם היברידי וחסכוני בשם -e-hybrid. גרסה זו תוצע בישראל בשתי רמות אבזור מובחנות ורשימה מתומצתת של מערכות בטיחות, כמקובל בסגמנט.

מערכת ההינע של הג'וק הינה פרי פיתוח משותף עם רנו ומיצובישי, ומשלבת יחידת 1.6 ל' בנזין ארבע בוכנות, מנוע חשמלי 36 קילוואט, סוללה קטנה בקיבולת 1.25 קווטש ותיבת הילוכים חכמה - אחת שמוצמדת למנוע הבנזין עם 4 מהירויות ואחת נפרדת אלקטרונית למנוע החשמלי.  ההספק המרבי של המערכת עומד על 143 כ"ס ו-34 קג"מ על בסיס הנעה קדמית.

מבחינת ביצועים, רוב הפוקוס בדגם זה מרוכז סביב צריכת הדלק, ועל כן אין לצפות כאן לחריכת אספלט בין הרמזורים; את ההאצה ל-100 קמ"ש יסיים ב-10.1 שניות, המהירות המרבית היא 166 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן קרובה מאוד ל-20 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת.

הבקרה החשמלית של הג'וק מאפשרת לו, באמצעות טכנולוגיית e-pedal לשלוט בהאצה וכן בבלימה שלו, ומיועדת בעיקר לשימוש בתנועה מפוקקת עם האטה מבוקרת עד 5 קמ"ש. כמקובל, גם לרכב זה אפשרות להחזיר חלק מהאנרגיה האבודה לסוללה באמצעות בלימה רגרנטיבית. בניסאן אומרים שהצליחו במבחנים פנימיים לחלץ בנסיעה עירונית 80% נהיגה רק על חשמל.  

מבחינה אסתטית ,השינויים בין דגם זה לדגם הרגיל אינם מרחיקי לכת; ניסאן בחרו בתגי "הייבריד" פזורים פה ושם, לוגו חדש, גימורי שחור מבריקים באזור הגריל הקדמי ומכסה המנוע וכן נעשו שינויים בשבכה כדי לשפר את צינון המערכות החשמליות, כולל התאמה לתיעול האוויר בצורה מיטבית מתחת למרכב. 

המארזים המוצעים הם מסדרת 'טקנה' עם הלבשה של קיט מורחב שנקרא TT. שני הדגמים כוללים אלמנטים תפעוליים חדשים בקבינה כמו מתגים עבור המערכת החשמלית וכן מחוונים ספציפיים למצב הסוללה וזרימת האנרגיה. לחובתו של הדגם ההיברידי איבוד 68 ליטרים מנפח תא המטען לטובת מיקום הסוללה מאחור. ובסך הכול - 354 ל'. 

מבחינת אבזור, הציוד התקני כולל מערכת מדיה 8 אינץ', מערכת שמע ששה רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור, ריפודי מושבים עור סינטטי משולב, חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה היקפיים וקו הגנה עם בקרת שיוט אדפטיבית, סטיה מנתיב, התרעה מפני התנגשות ועוד. הגרסה הבכירה משודרגת עם פנסי ערפל מסוג LED, חישוקים מוגדלים,  וכן צבע חיצוני כפול (דו גווני).  

המחירים יחלו ב-148 אלף שקלים. מבחן ראשון לג'וק ההיברידי תוכלו לקרוא כאן.