שלוש שנים אחרי השקת הדור הנוכחי (W177), מרצדס מחדשת את ה-A קלאס האצ'בק והסדאן עם מיני מייקאובר טכנולוגי, שטומן בחובו כמה חידושים ובעיקר נועד לצמצם את הסדרות ולהפוך את המשפחה למרוכזת יותר ופחות מפוזרת מבחינת מפרטים ומנועים. לא מדובר רק במסכה של איפור ועדכון טכני, אלא במעין תהליך "רציונליזציה" של הדגם הקומפקטי שמעלה את הרף מבחינת אבזור, יכולת ובטיחות הגם מתחשב יותר ברגולטורים. אלה כוללים בתוכם גם את חבילות הספורט AMG, אך מתוכננים שינויים משמעותיים יותר בצד החשמול של דגמי הבנזין.
A קלאס 2023 מובדלת מהדגם שלפני כן על ידי העיצוב החדש של הגריל הקדמי והפנסים והפגושים המעוצבים מחדש ברוח C קלאס. אנו מוצאים גם מבחר מורחב של חישוקי סגסוגת (עד 19 אינץ') ואפשרויות התאמה אישית רבות הקשורות לצבעי חוץ. חלל הפנים מציע לוח מחוונים כפול מסך בגודל 7" ו-10.25 אינץ' כסטנדרט, עם השילוב האופציונלי של תצוגה כפולה בגודל 10.25 אינץ' יחד עם הגה עטוף עור נאפה. מערכות המדיה הראשיות תוכננו מחדש על הגרסה העדכנית ביותר של תוכנת MBux עם גרפיקה מחודשת, שלוש ערכות נושא עיקריות ושבעה צבעים. כמו כן התווסף זיהוי טביעות אצבע, בעוד שהעוזרת הוירטואלית "היי מרצדס" הרחיבה את יכולותיה.
ברשימת האבזור המורחבת תמצאו גם גימור Arctic עם אפקט מיוחד למושבים, מצלמה אחורית בתלת ממד וחבילת שקעי ה-USB מוגדלת. חבילות Progressive (שלושה שילובי צבעים) ו-AMG Line עמוקים יותר ומצוידים גם בתמות ספורטיביות מובהקות עם אלומיניום מוברש, תפרים אדומים וריפוד יוקרתי יותר. בצד הבטיחות, מערכות הדגל של מרצדס עברו עדכון, עם שיפור כללי ברמת הדיוק של החיישנים ותוספת של צפייה במבט ציפור משופר עם מצלמות חניה.
התפתחות חשובה יותר היא בצד הביצועים והחסכון. היצע מנועי ה-4 צילינדרים חודד, כויל מחדש וכעת מניב יכולת גבוהה יותר לצד הפחתה בצריכת הדלק וזיהום האוויר עם חשמול חלקי ומיקרו-היברידי. למעשה, כל גרסאות הבנזין הן כעת היברידיות מתונות עם מערכת 48 וולט: מנוע ה-A 180 עם 1.3 טורבו 136 כ"ס, ה-A 200 עם 1.3 ל' טורבו מחלץ הספק מרבי של 163 כ"ס, ומעליהם גרסת 190 כ"ס ממנוע 2.0 ל' טורבו וכן מנוע זהה עם 224 כ"ס והנעה כפולה. בגרסאות הדיזל אנו מוצאים את ה-A 180d, A 200d ו-A 220d עם מנוע שני ליטר של 116, 150 ו-190 כ"ס ופליטות החל מ-130, 127 ו-131 גרם/ק"מ CO2 בהתאמה.
בחשמול המלא, מחזקת מרצדס את גרסת פלאג אין הייבריד בדגם ה-250 עם שדרוגים ממוקדים שמעלים את טווח הנסיעה המרבי על הסוללה (15.6 קווטש). האוטונומיה עם חשמל בלבד במחזור ה-Wltp היא בין 70 ל-82 ק"מ (לעומת 71 קילומטרים מרביים בדגם היוצא). המנוע החשמלי (80 קילוואט) תוגבר בשבעה כוחות סוס, כלומר ההשפעה על הביצועים קלה מאוד ומורגשת בעיקר ביציאה מהמקום, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות ועד 225 קמ"ש מהירות מרבית. המערכת מבוססת על אותו מנוע 1.3 ל' טורבו בנזין 163 כ"ס עם הספק של 219 כ"ס ו-45 קג"מ בחיבור אל תיבה דו-מצמדית.
בחזית הספורט של AMG, ממשיכות להתייצב גרסאות מרצדס-AMG A 35 (האצ'בק וסדאן) ו-A 45 S (האצ'בק בלבד) עם מערכת הנעה כפולה 4Matic. בהשראת ה-C63 החדשה, גם גרסאות ה-AMG של ה-A-Class מאמצות את הלוגו העגול החדש על מכסה המנוע. יתרה מכך, המעצבים התקינו גם חישוקי סגסוגת בעיצוב מחודש ומראה בריוני יותר ל-A 35 הבא לידי ביטוי בעיצוב חדש של מכסה המנוע והפגוש. תא הנוסעים, מצויד כעת בהגה הרב-תכליתי של AMG Performance כסטנדרט, בעוד מושבי ה-Performance נותרו אופציונליים. עבור ה-A 35, המערכת 8-מהירויות ומערכת קירור מוגברת חדשה לעמידה בלחצים גבוהים יותר. גרסת ה-45 תהיה כעת זמינה רק עם חבילת R בהספק מרבי של 421 כ"ס.
ה-A קלאס המחודשת תגיע לארץ במהלך השנה הבאה.