אופל מקימה חטיבת ספורט חשמלית

החבילות הדינמיות של רכבי החשמל ביצרן הגרמני יקבלו את חתימת GSe

ניר בן טובים

תגיות: אופל

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שלוש האותיות GSE היו מזוהות עד היום עם דגמי בעירה ספורטיביים מבית אופל. בעוד שהקיצור מייצג הסטורית את המונח "גרנד ספורט אינג'קשן", או Grand Sport Einspritzung בגרמנית, כמו במקרה של קומודור GS/E ואופל מונזה GSE, כעת מדובר בתת-מותג ספורטיבי חדש מהיסוד שמשמעותו "גרנד ספורט אלקטריק". GSe משקף "דינמיקת נהיגה מצוינת עם חשמול חדשני", אומרת החברה הגרמנית ומבטיחה שיש הרבה הפתעות בדרך. 

“אני שמח מאוד להכריז היום על חזרתו של קיצור ה-GSe הידוע – כתת-מותג ספורטיבי שיזהה את הדגמים המובילים שלנו. כמו בעיצוב הנועז והברור שלנו, שוב לקחנו השראה מהמורשת העשירה של אופל והענקנו לה טוויסט מודרני", אומר מנכ"ל אופל, פלוריאן הוטל. "בעתיד, GSe לא רק תהיה שם נרדף לרכבים דינמיים אלא לרכבים שכיף לנהוג בהם ברמה יומיומית.  'גרנד ספורט חשמלי' - בהתאם לאסטרטגיה השאפתנית שלנו, מתחבר להתכנות של אופל להפוך למותג חשמלי לחלוטין".

כפי שחווינו עם אסטרה החדשה, שפת העיצוב של אופל מבטיחה לנהגים את המראה הספורטיבי, וללקוחות ה-GSe מוצעת גם שלדה מכוילת דינמית ועזרים נוספים. "כמו בכל דגמי אופל, כך גם לגבי סדרת ה-GSe: הרכבים נתונים למבחנים נרחבים, לרבות בתחום המהירויות הגבוהות, ולכן 'נבחנו בכביש מהיר' ומתפתל", מדגישה היצרנית. "דגמי ה-GSe החדשים משלבים את כל זה עם אפשרות לנהיגה נטולת זיהום אוויר - ובמקביל מגדירים מחדש את הביצועים בהתאם לרוח התקופה".

מה אנחנו יודעים לגבי הדגמים? לא יותר מדי. לאחרונה חשפה אופל את ה-Manta GSe, גרסה מודרנית ומחושמלת של מנטה 1970 עם 150 כ"ס ותיבה ידנית 4-מהירויות קלאסית על בסיס הנעה אחורית (כן, כן, ידנית ברכב חשמלי).  המותג Manta יקום לתחייה עבור דגם בייצור סדרתי, שאמור להתגלגל החוצה מהמפעלים ברוסלהיים מתישהו באמצע העשור, אולי בסוף 2024. עם זאת, זו לא תהיה מהדורה דומה למכונית הקונספט אלא רכב חדש לגמרי. לפי דיווחים שונים, נראה שמדובר בהכלאה בין רכב טיפוסי לקרוסאובר קומפקטי.

אופל מנטה חשמלית בהשראת הדגם המקורי מ-1970
אופל מנטה חשמלית בהשראת הדגם המקורי מ-1970

אופל עדיין לא חשפה איזה מדגמי ה-GSe הראשונים יהיו זמינים בטווח המיידי. ייתכן מאוד שאופל אסטרה על שולחן הדיונים בזכות הנראות שלה והיכולת המגובשת של הרצפה, אותה היא חולקת עם ה-308. בפיג'ו אגב שללו בינתיים מהדורות ספורטיביות מחושמלות תרומת טכנולוגיית PSE (כפי שהוצגה על גבי ה-508), כך שהסברה שרכבי ה-GTI הצרפתים יחזרו קלושה ביותר.