יבואנית רכבי מותג סיטרואן לישראל דוד לובינסקי החלה לשווק בימים אלה את מתיחת הפנים של ה-SUV המשפחתי C5 איירקרוס, כמעט ארבע שנים לאחר תחילת מכירותיו בארץ. במסגרת הרענון שלו ניכרים בעיקר, אך לא רק, שדרוגים חיצוניים בקו החזית ומאחור, אולם גם בתא הנוסעים בוצעו שיפורים בחווית המשתמש ובהנדסת האנוש המוקדשים להרחבת השימושיות שלו וכן בהיבטים הכרוכים בעזרים הדיגטליים והממשקים. האיירקרוס גם שומר כמובן על יסודות הנוחות שלו בזכות שימוש בבולמים עם כריות כפולות לשיכוך וגיהוץ.
במידותיו לא חלו שינויים כלשהם, והוא מתהדר באורך של 4.5 מ', רוחב של 1.84 מ', גובה של 1.67 מ' ובסיס גלגלים של 2.73 מ', עם תא מטען בנפח 580 ועד 720 ל' (עם פונקציה לדחיפת השורה השניה קדימה כמה סנטימטרים להגדלת שטח הנשיאה מאחור כולל אפשרות לשינוי זווית המשענות). כמו בדגם הקודם ה-C5 איירקרוס מצויד במושבי נוחות מיוחדים גם מלפנים וגם מאחור (עם שלושה מושבים נפרדים וזהים בגודלם).
השינוי הבולט ביותר הוא בהנדסת האנוש במרכז התעלה ובמערכת המדיה הראשית; על מנת להגדיל את חלל האחסון בין הנהג לנוסע פונתה ידית ההילוכים המסורתית ובמקומה הותקנו מתגים להפעלת תיבת ההילוכים האוטומטית לצד כפתור ההנעה ומערכות הנהיגה הסלקטיביות. במפלס העליון תגלו בדגם הבכיר ביניהם צג ראשי חדש ומלבני (במקום רבוע וממורכז), עם מערכת אחורית מחוזקת שבתוכה שיפורים ברזולוציה, במהירות התגובה ובקישוריות. ברשימת התפריטים תמצאו את כל האפליקציות המוכרות עם שיקוף סמאטרפון וכדומה והפעלה של בקרת האקלים.
הדגם המחודש נחלק כמו קודם לכן בין רמת גימור FEEL הבסיסית ו-SHINE PACK בצמרת. בציוד התקני תאורת LED חדשה, בקרת אקלים משופרת, חישוקי 18 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מצלמת חניה עם מבט על, חיישני גשם ותאורה, מסך ראשי 8 אינץ' ומערכות בטיחות רבות. גרסת ה-SHINE PACK מעודכנת עם מערכת מדיה ראשית מוגדלת ל-10 אינץ', שמשות אחוריות כהות, חימום מושבים, חישוקי 19 אינץ', מערכת חניה אוטומטית, מצלמת חניה קדמית, הנעה ללא מפתח, מושבים בשילוב בד ועור, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען וברמת הבטיחות נוספו בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית עצירה ומרכוז נתיב וכן תאורה אדפטיבית.
מבחינת מערכות הינע, ה-C5 איירקרוס המרוענן ישווק בתחילת הדרך עם מנועים מוכרים, וחידוש אחד מרכזי תרומת האחים שלו - מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין 130 כ"ס שלוש בוכנות המאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.3 שניות ובעל צריכת דלק ממוצעת של כ-15 ק"מ לליטר. לצידו מנוע בנזין 1.6 ל' טורבו 180 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, דגם הדיזל עם 1.5 ל' טורבו 130 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות ובהמשך הדרך יחבור אליהם גם מנוע הפלאג-אין הייבריד עם 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 55 קילומטרים עד התרוקנות. כל המנועים מחוברים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית.
המחירים התייקרו בכמה אלפי שקלים בהשוואה לדגם היוצא, כאשר אלה יחלו ב-169 אלף שקלים לגרסת FEEL הבסיסית עם מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין. גרסת הדיזל ב-173 אלף שקלים וחבילות SHINE PACK יחלו ב-193 אלף שקלים. לדגמים חמש שנות אחריות, התחחיבות לטרייד אין עתידי ושלושה טיפולים ראשונים ללא עלות.
נהיגה ראשונה בסיטרואן C5 איירקרוס המחודש: לשבת על ענן