יוקרה: DS4 החדשה בישראל

דוד לובינסקי החלה לשווק את הקרוסאובר המפואר DS4 עם מנוע בנזין וגרסת פלאג אין הייבריד

ניר בן טובים

תגיות: DS

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי DS לישראל קבוצת דוד לובינסקי הציגה היום (ב') בהרצליה את ה-DS4, הקרוסאובר השלישי במשפחה האוונגרדית של מותג הפרמיום הפריזאי, והדגם הראשון שבישר על שפת עיצוב חדשה וטכנולוגיות מעודכנות מאז ה-DS7 המקורי שהוצג ב-2017 (שאף הוא חודש לאחרונה ויגיע לארץ בשנה הבאה).

ה-DS4 ינסה לסתום את הפערים שבין קבוצת הג'יפונים היוקרתית מול דגמים כמו מרצדס GLA וכנגד מכוניות פרמיום קומפקטיות כגון אאודי A3, עם מרווח גחון מוגבה קלות והופעה דינמית. בינו לבין ה-DS4 המקורית שהוצגה ב-2010, אז תחת כנפי סיטרואן, אין כיום ולא חיבור אחד מלבד האותיות והספרה; זהו רכב מודרני מלמטה ועד למעלה שמבוסס על רצפת EMP2 המשותפת לנכסים רבים בקבוצת PSA ובמידותיו מתברג בין משפחתיות 5 דלתות קלאסיות לקרוסאוברים סגמנט C. אורכו מקצה אחד לשני הוא 4.4 מ', רוחבו 1.83 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.68 מ' והגובה 1.45 מ'. תא המטען מציע נפח של 400 ל'.

בשלב זה ישווק ה-DS4 בישראל בשתי יחידות כוח: בקצה העליון הוא חמוש מנוע בנזין פלאג-אין הייבריד. זהו מנוע מוכר מרחבי הקונצרן הצרפתי ומשלב בין הנעה קדמית, סוללה קטנה, מנוע חשמלי ומנוע בנזין 1.6 ל' טורבו (180 כ"ס). ההספק המרבי של המערכת בשילוב המערכת החשמלית עומד על 225 כוחות סוס ו-37 קג"מ בצימוד אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.7 שניות והמהירות המרבית היא 233 קמ"ש. סוללת ה-12.4 קווטש מחלצת טווח מרבי של 55 קילומטרים עד התרוקנות. 

המנוע השני בהיצע הוא ה-1.6 ל' טורבו THP, סטנדרטי ללא מערכת חשמול מסייעת, אולם הוא סוחט הספק דומה של 225 כ"ס וקצת פחות מומנט, כ-30 קג"מ, מחובר אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית זהה אשר מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. בגרסה זו, המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 7.9 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא באזור ה-15 קילומטרים לליטר בנזין. 

ה-DS4 ימכר עם שלוש חבילות אבזור: טרוקדרו, ריבולי ופרפומרנס ליין כאשר לחלקן תוספות נפרדות בתשלום. כל הדגמים כוללים חישוקי 19 אינץ', מערכת מדיה ראשית חדשה ה-DS IRIS מבוססת צג 10 אינץ' עם תאימות לממשקי אפל ואנדרויד, תצוגה עלית, מצבי נהיגה סלקטייבים, מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ' עם עברית, תמות גוונים שונות לבחירה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית ועוד. גרסאות בכירות מוסיפות מושבים מעור עם חימום, מיזוג ועיסוי, חימום הגה, זכרונות, ריפודים מהודרים יותר וכדומה.

גרסת פרפורמנס ליין מאפשרת בחירה בין שלושה מוטיבים לחלל הנוסעים, עם תפירות ייחודיות לכל חבילה. בגרסה זו מצוידת ה-DS4 גם במערכת תאורת LED מטריקס מתקדמת יותר, עור נאפה חום עם גימורים בדוגמת שעון יד, ובקרת מתלים עם מערכת סריקת כביש בעלת מספר מצבי כיול אוטומטיים (קיימת גם בגרסאות פלאג-אין בסיסיות יותר). הדגמים כולם, ללא יוצא מהכלל מגיעים עם צי של מערכות בטיחות חכמות.

מלבד זאת, כל דגמי DS מחוברים אל אפליקצייה ייעודית המאפשרת לשלוט בפקדים שונים מרחוק, בהם הפעלת מערכת המיזוג לפני הנסיעה (בהתאם ללוח זמנים שנקבע על ידי הנהג) וכן לקבל אינפורמציה מהמחשב אודות צריכת האנרגיה, יעדי ניווט שונים. בגרסאות מסוימות קיימת גם מערכת ניווט מקורית TMOTOM, מחוברת לתצוגה עלית ובעברית מלאה ומעודכנת עם דיווחי תנועה וכדומה.

המחירים יחלו ב-219 אלף שקלים לגרסאות בנזין רגילות. דגמי פלאג אין החל ב-249 אלף שקלים. מסגרת האחריות לרכב היא 3 שנים או 100 אלף קילומטרים והסוללה עם אחריות של שמונה שנים או 160 אלף קילומטרים.