צ'רי - כעת עם תקינה אירופית ובדרך לישראל

המותג הסיני של קרסו מוטורס ישווק בארץ שלושה כלי רכב חדשים כולל דגם המותאם לשבעה נוסעים

ניר בן טובים

תגיות: צ'רי

Getting your Trinity Audio player ready...
טיגו 8-פרו (צילום: יצרן)
טיגו 8-פרו (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית מותג צ'רי לישראל קרסו מוטורס מדווחת היום (א') כי השלימה תהלך הסדרה של תקינה אירופית לשלושה דגמים ונערכת לתחילת המכירות בהמשך השנה. עד כה, ידענו רק אודות דגם אחד שנכלל ברשימת השגרירים שיגיעו אלינו - אומודה-5, קרואסאובר משפחתי מסגמנט C באורך 4.4 מ' ורוחב של 1.83 מ', גובה 1.58 מ' ובסיס גלגלים של 2.63 מ'. לדגם יהיו מנועי בנזין שונים וכן גרסת פלאג-אין ונחשב לדגם המודרני ביותר של החברה בשלב זה.

שני הדגמים שיצטרפו אליו הינם קרוסאוברים מעט גדולים יותר שכבר משווקים מזה זמן; הראשון בהם הוא ה-טיגו 7-פרו, קרוסואבר קלאסי משפחתי, חמישה מקומות עם מנוע בנזין 1600 סמ"ק ו-200 כ"ס מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית. דגם זה נשען על בסיס גלגלים של 2.67 מ' ואורכו 4.5 מ', כלומר בערך במידותיו של יונדאי טוסון. בתא הנוסעים שלו מערכת מדיה 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, תקרה פנורמית ומעטפת הגנה חכמה.

הרכב הגדול ביותר, והשימושי ביותר של צ'רי בישראל יהיה טיגו 8 פרו; כאן כבר מדובר על SUV מרווח עם שלוש שורות ושבעה מושבים על בסיס גלגלים של 2.71 מ' (בפרופורציות קרוב לסקודה קודיאק למשל). הוא כולל מגוון מערכות בטיחות חכמות, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמות 360 מעלות, חיישנים היקפיים, בקרת אקלים תלת אזורית ועוד.

בדומה לדגמים האחרים שמגיעיה ארצה, גם טיגו פרו-8 מצויד במנועי בנזין (שימלאו את עיקר השורות בישראל בפעימה הראשונה), מנועים היברידיים וגרסת פלאג אין. המנועים מוצמדים אל תיבות שונות - אוטומטית, רציפה או דו מצמדית.  דגם ה-PHEV שעומד בקצה העליון מפיק 320 כוחות סוס ונעזר בסוללת 20 קווטש כדי לחלץ טווח נסיעה חשמלי של כ-90 קילומטרים לפי מדדי היצרן. 

אמיר בלכר, מנהל פעילות צ'רי בישראל מסר:" שלישיית דגמים זו מציגה את החדשנות והטכנולוגיה של צ'רי בשלושת הסגמנטים הנמכרים בישראל. לדגמים אלו יצטרפו בהמשך גרסאות היברידיות וחשמליות לצד דגמים נוספים". 

כל המחירים, החבילות והנתונים המלאים יפורסמו במועד ההשקה שנקבע על ידי קרסו מוטורס, שכרגע מתוכנן לחלון שבין אוקטובר לחודש דצמבר הקרוב.