חברת 'קופרה' סוף סוף חשפה את האסטרטגיה שלה באירוע שנקרא בתרגום חופשי "הדחף הבלתי ניתן לעצירה", תוך התמקדות מלאה בחשמול ואישרה את הגעתם, עד 2025, של שלושה דגמים חדשים ואחד נוסף שיוכרז בהמשך: ה-Terramar, Tavascan ו-UrbanRebel, המוצגים כרגע כמכונית ראווה. המותג הספרדי של קבוצת פולקסווגן, שכבר מסוגל לספק כמעט 200,000 מכוניות בשנה, מכוון כעת לציון דרך משמעותי במסגרתו יגדיל את מכסת הייצור אל חצי מיליון יחידות בשנה, ובכדי לעשות זאת, הוא סומך על כלי הרכב לעיל ועוד כמה הפתעות בעתיד.
קופרה 'אורבן רבל' (Urban rebel) הוצג לפני שנה כרכב קונספט. אמש (ג') הוא נחשף בשלב בוגר יותר וישמש שלד טכנולוגי עבור דור עדכני של מכוניות עירוניות חשמליות, שעליהן כל קבוצת פולקסווגן תאיץ את החלפת מנועי הבערה במערכות הינע חשמליות. הרצפה מוקדשת, בטווח הקרוב לשני דגמים במותגים סקודה ופולקסווגן, אצל האחרונה יהיה זה דגם בשם ID. 1 שיוליד גם קרוסאובר קומפקטי בשם ID.2. סקודה טרם חשפה את התכניות החשמליות שלה בסגמנטים נמוכים יותר, אך הסבירות שתעשה זאת בחודשים הקרובים באמצעות רכבי ראווה/מחקר.
בשלוש השנים הקרובות קופרה יציגו ארבעה דגמים: בשנת 2024, לצד רכב הכביש שטח החשמלי Tavascan באורך 4.5 מטר, יוצג בנוסף רכב כביש שטח היברידי, המוצע גם בגרסאות מיקרו היברידיות וגם בגרסאות פלאג-אין, עם אוטונומיה חשמלית של עד 100 ק"מ מסוללה של כ-17-20 קווטש. הוא ייבנה במפעל ההונגרי ב-Gÿor, שם מיוצר אאודי Q3. בשנת 2025, יוצג אורבן רבל שמבוסס על פלטפורמת Meb Small, נגזרת מה-Meb המשמשת כיום משפחה די עמוקה של דגמים, כולל Cupra Born ופולקסווגן ID.3.
מטבע הדברים, המפרט הטכני הסופי טרם הוכרז במלואו. כיום מדברים על בסיס גלגלים של 2,600 מ"מ, על פרופורציות באורך 4,036 מ"מ, רוחב 1,975 מ"מ וגובה של 1.58 מ', כלומר גדולה נניח מפולקסווגן פולו. בהשוואה לפלטפורמה המקורית, המיקום של המנוע ישתנה, שכן בדגם הקופרה הוא יותקן רק מלפנים (הנעה קדמית) במקום מאחור, עם הספק של 166 קילוואט (226 כ"ס) ויספק האצה של 0-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות. הטווח המרבי, המוצהר מוגבל כרגע ל-440 ק"מ.
יו"ר סיאט, ויין גריפית'ס אומר, כפי שמסר ל'עולם הרכב' במסגרת ראיון מיוחד, כי לקופרה יש דרך משלה, והיא רואה את עצמה כמותג ייחודי. "אין מורשת", הוא ציין במסגרת החשיפה. "לקופרה אין מסורת שקושרת אותה, אבל היא יכולה לשחק על הקו הספורטיבי במידה חופשית, לחפש מיזמים שפונים גם לעולמות שונים ומודרניים יותר של המכונית".
חלק מאותה תפישה של גריפיתיס באה לידי ביטוי בעיצוב הפנים. אי אפשר שלא להבחין בהגה בהשראת בקרים של קונסולות משחק, המסכים הנוספים שנפתחים ומאגפים את לוח המחוונים, וכן באה לידי ביטוי ה"דיאטה" של קופרה, זו בעצם החובה שהם נטלו על עצמם כדי לשמר מאפיינים דינמיים במינימום פשרות בצד חווית המשתמש. דוגמא אחת לכך היא שימוש בהצמדת לוחות פלסטיק קלים, מודפסים בתלת מימד כמו התרכובת המכסה חלקים מסוימים של המושבים.
האורבן רבל יוביל את המהפכה העירונית, אך לפניו יופיעו שני הדגמים הגדולים יותר: טרווסקאן ו-טראמר, אחיו של אאודי Q3 בשנים 2023 ו-2024 בהתאמה, שיוצבו קצת מעל הפורמנטור.