ציון דרך בתולדות פולקסווגן טוארג

גם אחרי שני עשורים ממשיך הטוארג המפואר להתחדש וישאר בסביבה עוד כמה שנים. בינתיים, הוא חוגג יום הולדת 20 עם גרסה מיוחדת

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פולקסווגן חוגגת 20 שנה לרכב הכביש שטח הראשון של המותג, הטוארג. ה-SUV נדיב הממדים, רשם לזכותו למעלה ממיליון מכירות ברחבי העולם מאז הצגת הדגם המקורי ב-2002, וכעת הוא זוכה גם לגרסה חגיגית לרגל יום הולדתו, שפשוט נושאת את התמה "20" ומצוידת בקישוטים בלעדיים.   

הטוארג היה מיזם יוצא דופן עבור פולקסווגן, שעד אז לא העזה ללטוש עיניים אל קטגוריית היוקרה. הוא חלק את הפלטפורמה עם הקאיין (ולאחר מכן שיתף אותה עם אאודי Q7) שכן פורשה, שעדיין הייתה עצמאית באותה תקופה, פנתה לפולקסווגן לפתח פלטפורמה משותפת על מנת לייצר מכונית שתניב לה הכנסות. כשהוצג טוארג בשנת 2002, הפתיע עם מנוע V10 TDI בנפח 5.0 ליטר ומומנט מרשים של 76 קג"מ ו-313 כ"ס, ואף התהדר בביצועי 4X4 מלוטשים למדיי, על אף רגישות המכללים העיקריים שלו.

מבחינה ויזואלית, מהדורת "20" מאופיינת בגימור הצבע החדש ב-"Meloe Blue" וחלונות הצד והאחור הושחרו. גלגלי 20 אינץ' חדשים נכנסו לקטלוג עם צמיגים רחבים שמספקים נוכחות כביש מסיבית. גרסה זו גם מעוטרת גם בפנסי LED אחוריים בגוון  'דובדבן' ולוחית "מהדורה 20" הקורה האמצעית. בנוסף, קשתות הגלגלים והדיפיוזר צבועים בשחור מבריק.

חלל הפנים מעוטר בעור כסטנדרט, אדני הדלת מעוטרים באותיות "מהדורה 20" ומושבי עור עם תפירת יהלומים ייחודית ותפירת בז' קונטרסטית מקבלים את פני הנהג והנוסע בשורה הראשונה. פולקסווגן משתמשת גם בתפרים דקורטיביים באדום ובז' על לוח המחוונים, גלגל ההגה והדלתות כדי לבדל אותו מהגרסאות הרגילות. ידית הבורר האוטומטית מעור נושאת גם חותמת Edition. 

 ניתן להזמין את פולקסווגן Touareg Edition 20 בארבע גרסאות מנוע שונות: מחיר הכניסה מ-77,530 יורו, למי שמתגורר בברלין מאפשר להצמיד לו V6 TDI בנפח שלושה ליטר עם 231 כ"ס צנועים. שאר המנועים הם 3.0 V6 TDI בהספק של 286 כ"ס (מ-81,600 יורו), מעליו גרסת 340 כ"ס ממנוע 3.0 V6 TSI (מ-81,225 יורו) ובקצה העליון 381 כ"ס היברידי מיחידת ה-V6 TSI. כל המנועים משודכים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית עם הנעה כפולה (מצמד הלדקס סטנדרטי). 

לפי פולקסווגן, חבילת האבזור, "מהדורת 20 שנה", זולה ב-15% (1100 יורו) מהדגם הבסיסי עם האבזור הנוסף המקביל שנמכר בגרמניה. לא מדובר במכסה מוגבלת, כך שהיא זמינה לכל מי שחפץ בכך; תוספת המחיר לדגם הבסיסי נאמדת ב- 10,640 יורו. 

מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי מאז תחילת שיווק הטוארג בישראל נמכרו ממנו 2000 יחידות בלבד. כיום משווק בארץ הדור השלישי (קוד דגם CR) במחיר התחלתי של 504 אלף שקל, מצויד מנוע 3.0 ל' טורבו דיזל עם 286 כ"ס, הנעה כפולה והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. בהערת שוליים נציין כי הגרסה החזקה ביותר בתולדותיו של הטוארג היא חבילת ה-R, שהוצגה בשנה הקודמת עם קרוב ל-470 כ"ס, והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות.