פורד פוקוס מחודשת בישראל

דלק מוטורס משיקים את המשפחתית לאחר מקצה עדכונים טכנולוגי בחוץ ובפנים, ללא שינוי במחירים שיחלו ב-132 אלף שקל

ניר בן טובים

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי פורד לישראל דלק מוטורס מעדכנת את משפחת הפוקוס עם מתיחת הפנים של הסדרה שהוצגה בסוף השנה הקודמת. במסגרת זו, הפוקוס זוכה לחידושים קלים בנראות, שדרוגים בחלל הפנים וכן בביצועים ובחסכון בצריכת הדלק בזכות המצאותו של מנוע מיקרו היברידי, קטן נפח מקודמו ויעיל יותר מבחינה אנרגטית ופליטת מזהמים. הפוקוס תמשיך להיות משווקת במרכב הרגיל וכן בגרסת הכביש-שטח אקטיב טורר, בחלוקה למספר רמות גימור כפי שהיה עד כה.

רוב השינויים הקוסמטיים שתראו מבחוץ כרוכים במעין הצללה מעודנת של הפנסים, חתימת LED מלוטשת, ושינויים ספציפיים בפגושים, מיקום מחודש לסמלי המותג וכן נעשו חידושים בחישוקי ה-17 וה-18 אינץ', כך שבסך הכול הפוקוס שומרת על סימני ההכר של הדור הנוכחי אבל מחדדת מעט את האופי ההייטקי שלה, ללא כל שינוי במידות או בפרופורציות הכלליות.

בתא הנוסעים לעומת זאת תמצאו מספר בשורות; כל דגמי הפוקוס ישווקו כעת בשתי גרסאות, מובחנות בעיקר על ידי גדלי הצגים בקונסולה הראשית; בדגם הבסיסי ממשיכה הפוקוס עם מוניטור 8 אינץ' על בסיס סינק 2.5 עם ממשקי אפל ואנדרויד מחוברים פיזית בכבל, בעוד המערכת השניה מאמצת צג מגע מוגדל ל-13 אינץ' על בסיס פורד סינק-4 עם חיבורי אפל ואנדרויד אלחוטיים, כאשר בתוך המערכת גם הפעלה קולית נוחה. עוד ברשימת האבזור כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, חניה גשם, בקרת אקלים דו אזורית ועוד. כל הדגמים מצוידים מערכות בטיחות אקטיביות חכמות פורד קו-פיילוט 360 כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בתנועה מפוקקת, מרכוז נתיב, תאורה אדפטיבית וכדומה.

חלק מהתוספות שהוכנסו לגרסאות בסיס כמו באקטיב טורר כוללות כעת פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, ואילו דגמי ה-ST ליין מקבלים לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ', מושבים מחוממים וקליפרים בגוון אדום. בקצה העליון גרסת ST-ליין עם חבילת X מקבלת גם חישוקי 18 אינץ' וגג שמש פנורמי מלא. 

את מנוע ה-1.5 ל' מחליף מנוע 1.0 ל' שלוש בוכנות עם מערכת מיקרו היברידית. גרסה זו מפיקה 155 כוחות סוס ו-24.5 קג"מ מ-2,500 סל"ד, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. צריכת הדלק הממוצעת, לדברי פורד הופחתה ב-20% ועומדת על 5.5 ליטרים בכל 100 קילומטרים. המנוע משודך אל תיבה דו-מצמדית שבע מהירויות, שמחליפה תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית בדגם שלפני מתיחת הפנים.

המחירים בישראל יחלו כאמור ב-132 אלף שקלים לדגם ST ליין עם צג 8 אינץ'. גרסה מקבילה שלו עם מערכת מדיה משופרת לסינק-4 וצג 13.2 אינץ' גובה תוספת של כ-3000 שקלים. הדגם היקר ביותר הוא ה-ST ליין X שתמורתו תיפרדו מ-147 אלף שקלים.