טויוטה לא נוטשת את התיבה הידנית

הנהגים ביקשו וקיבלו - תיבת שש מהירויות במכונית הספורט הבכירה

ניר בן טובים

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...
צילום מתוך פרסום חטיבת GR בקבינה של הסופרה הידנית
צילום מתוך פרסום חטיבת GR בקבינה של הסופרה הידנית
שנה גודל פונט א א א א

לשמחת הטהרנים, התיבה הידנית חיה ובועטת בשורותיה של חברת טויוטה. לא רק היאריס GR מצוידת בתיבה קלאסית כמו פעם, כעת היא עושה את דרכה חזרה לטויוטה סופרה בדגם 2022. כך לפחות הוכרז על ידי היצרן היפני ביממה האחרונה, שהוסיף מעט מאוד פרטים אחרים. מאז 2019 המכונית זמינה רק עם תיבת הילוכים אוטומטית אבל הבקשות לתיבת הילוכים מסורתית זרמו למותג בערימות והספיקו כדי לחשב מסלול מחדש.

זו תהיה תיבת הילוכים שפותחה במיוחד עבור מכונית הקופה היפנית (שהתאומה שלה כידוע היא ב.מ.וו Z4). היא מזוהה באמצעות התג האדום החדש "Supra" המתנוסס על זנבה, מסביר ראש מחלקת החטיבה, ואף מוסיף כי  ה-GR Supra הידנית החדשה ארוזה בכמה תוספות ייחודיות רק לה, המשלימות את מגוון מכוניות הספורט של Gazoo Racing ומסוגלת, במידה רבה לשחזר את חווית הנהיגה הטהורה ביותר". אין אינדיקציות מדויקות לגבי זמני ההגעה לשווקים אך ב-GR רק אומרים שהמעריצים לא יצטרכו להמתין הרבה מאוד זמן. 

הסופרה נמכרת כיום עם שני מנועים: מנוע שני ליטר טורבו בנזין בעל ארבעה צילינדרים עם 258 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית המאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 ש'; ובנזין שישה צילינדרים שלושה ליטר טורבו עם 340 כ"ס עם שיגור ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. בשני המקרים ההנעה היא אחורית כמובן. מחיר דגם הבסיס באחרופה מתחיל מ-56.326 יורו, מחיר מנוע ה-3.0 ל' מ-68.326 יורו.

הסופרה, כמו כל רכבי GR אינה מיובאת לישראל בצורה סדירה. מהיבואנית יוניון מוטורס נמסר בעת השקת הסופרה בעולם כי היצרן דורש הקמת גוף טכני נפרד כדי לטפל ברכבי החטיבה, כולל הסמכה מיוחדת למכונאים. בשלב זה לפחות, לא נראה שהיא על הכוונת של היבואנית המקומית.