הצצה ראשונה למזראטי גרקאלה

ה-SUV הדינמי של האיטלקים משווק ב-3 חבילות הינע כולל דגם קצה עם יותר מ-500 כ"ס. בישראל בחודשי הקיץ הקרובים

ניר בן טובים

תגיות: מזראטי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מזראטי משיקים היום (שלישי) בבכורה עולמית את ה-גרקאלה החדש, אחיו הקטן של לבנטה שיקרא תגר על פורשה מקאן, ב.מ.וו X3, מרצדס GLC ועוד. זהו הדגם החשוב ביותר של מזראטי בעשור האחרון, שכן הוא מכשיר את היצרן להתחרות בלב הקטגוריה החמה ביותר בענף הרכב. מהיבואנית לישראל סמלת נמסר כי שיווקו יחל בעוד מספר חודשים בודדים, במהלך חודשי הקיץ אז גם נדע את מחיריו הרשמיים.

הגרקאלה, שקרוי על שם רוח מזרח תיכונית, מתייצב בחזית המותג עם הופעה רטרו-מודרנית, המשלבת את הסממנים של דגמי הסאלון והספורט יחד עם השראה מן העבר, כמו למשל מדגם ה-3200GT. במידותיו מדובר בקרוסאובר די מרווח עם אורך של 4.86 מ', רוחב של 2.1 מ', גובהו 1.67 מ', ובסיס הגלגלים הוא 2.91 מ'. תא המטען מגיע בנפחים שבין 530 ל-570 ל', תלוי בגרסה. חיצונית ניתן לאפיין אותו עם חישוקי 19, 20 ו-21 אינץ' בכפוף לחבילות.

מתחת לגרקאלה מסתתרת פלטפורמת ג'ורג'יו המוכרת לנו מדגמים של אלפא רומיאו ומותג Jeep. במזראטי השקיעו הרבה מאוד ביכולות הדינמיות שלו והוא זכה לקבל מערכות מתקדמות תרומת מכונית העל MC20, בין היתר עם שליטה אלקטרונית על מצבי הנהיגה, המשיכה והאחיזה, עם השפעה ישירה על כיול המתלים ותגובות המנוע ותיבת ההילוכים.  

הוא ישווק בפעימה הראשונה בשלוש גרסאות: גרסת הטרופאו הבכירה, גרסת GT וגרסת מודנה. שתי האחרונות מצוידות מנוע 2.0 ל' טורבו מיקרו היברידי עם 45 קג"מ, בהספק מרבי של 300 כ"ס (GT) ו-330 כ"ס (מודנה) מחובר אל תיבת שמונה מהירויות אוטומטית, המאיצה בכל הגלגלים ל-100 קמ"ש ב-5.6 ש' ו-5.3 ש' בהתאמה, ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. גרסת הטרופאו מגייסת סימפוניה איטלקית בטכנולוגיית נפטון בדמות מנוע V6 בנפח 3.0 ל' טווין טורבו (מותקן בזווית של 90 מעלות) המפיק 530 כ"ס ו-63 קג"מ בחיבור לתיבת 8-מהירויות והנעה כפולה. זמן ההאצה מקוצר כאן דרמטית ל-3.8 שניות בלבד ועד 285 קמ"ש מהירות מרבית. 

מתלי אוויר יהיו זמינים כאופציה בדגמים הבסיסיים והינם סטנדרטיים בדגם הטרופאו. המערכת אדפטיבית, כלומר מגיבה בהתאם לשינויים בכביש אך ניתן גם לבצע בה שינויים בשש דרגות גובה שונות, כמו למשל עבור הטענה נוחה יותר מאחור או התאמה של המכונית לנסיעה בשטח מורכב, כדי למנוע פגיעות בגחון ובחלקים רגישים.  

תא הנוסעים מייצג את המהפכה הטכנולוגית המשמעותית ביותר שראינו במזראטי בשנים האחרונות, לפחות בכל הכרוך בחווית המשתמש, החומרים והירידה לפרטים וההבחנה בין התמות שמרכיבות את ההיצע. כל הדגמים מצוידים מסך ראשי 12.4 אינץ' ברזולוציית אולטרא HD עם מערכת מקורית פנימית בשם MIA שבה ניתן לקבוע עד חמישה פרופילים שונים בהתאם להעדפות של הנהגים. מאחורי המסכים רצה מערכת אנדרויד מובנית שגם מאפשרת להפעיל חלק גדול מהפקדים דרך בקרה קולית ובשלד המרכזי מסך נוסף 8 אינץ' עם פונקציות נוספות וכן מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי.

זאת ועוד, בדגמים מסוימים תהיה זמינה גם במת צלילים משכרת של חברת סונוס עם 21 רמקולים וחווית שמע תלת ממדית. ברשימת התוספות (חלקן אופציונליות) גם תצוגה עלית, בקרת אקלים תלת אזורית, מערכות בטיחות מתקדמות וריפודי עור מהודרים.  הדגם החשמלי של מזראטי, הגרקאלה פולגורה, יושק כשנה ממועד הפצת דגמי הבערה בכבישים. כאן רמזו, בקצרה על מערכת חשמלית בעלת מתח של 400 וולט וסוללת 105 קווטש שצריכה לספק לו טווח נסיעה שימושי, גבוה מ-500 קילומטרים עד התרוקנות. ההספק המרבי ינוע באזור ה-650 כוחות סוס באדיבות שני מנועים חשמליים.

בשורה התחתונה, מזראטי מנסים לגשר על הפערים בינם לבין רכבי יוקרה "יומיומיים". זהו אולי הייעוד המובהק ביותר של הגרקאלה: קומפקטי, זריז, רב-תכליתי וגם נגיש יותר מהלבנטה. אם הלבנטה תומחר באירופה בטווח מחירים שבין 87,000 ל-161,000 יורו, אז האח הקטן שלו מתחיל ב-76,470 יורו עד גרסת הקצה תמורתה מבקשים 115 אלף יורו.