הצצה ראשונה למכונית הספורט החשמלית של מזראטי

הגראן טוריסמו פותחת עידן חדש של ביצועים עבור המותג האיטלקי. החל בשנת 2030 יחדול היצרן לשווק מכוניות עם מנועי בערה

ניר בן טובים

תגיות: מזראטי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מאז הקמת ה"תמנון" התאגידי Stellantis, הדברים זזים במזראטי די מהר, ונדמה שהמותג האיטלקי משחרר יותר הודעות ומצגות בשנה מאשר בעשור שלם. בזמן ההמתנה שלנו לתמונות הסופיות של רכב השטח גראקלה, שיוצג ביום שלישי השבוע, ויתברג מתחת ללבנטה, המותג האיטלקי נותן לנו סקירה חדשה, הרבה יותר תמציתית, על עתידו החשמלי.  הגרקאלה אמנם תושק עם הנעה מסורתית בתחילת הדרך, אך תהיה ברשימת החשמול של היצרן בפעימות הבאות, בדיוק כמו ה-גראן טוריסמו ו-GranCabrio החדשות.

התוכנית המקורית שהוצגה בסוף 2020 ממשיכה במלוא המרץ, וב-2023 אכן נראה את המכונית החשמלית הראשונה של מותג היוקרה האיטלקי, מזראטי GranTurismo Folgore. שם זה, (Thunderbolt באנגלית) מתייחס למעשה לכל תוכנית האב החשמלית של מזראטי. את הפרטים הראשונים חשף המנכ"ל דוידה גראסו במסיבת עיתונאים ב-17 במרץ, בסמיכות כאמור להצגת הרכב האסטרטגי ביותר שלהם עד היום, ה-גרקאלה, יחד עם התוצאות הכספיות לשנת 2021.  לפחות מהצד הכלכלי, מסתמן כי מזראטי חזרה לרווחים בזכות עלייה של 41% בהיקף המכירות.

מעתה ועד 2025, כמעט לכל דגם של מזראטי תצטרף גרסה המופעלת על ידי סוללה, ולאחר מכן עד 2030 מזראטי למעשה, תפסיק לייצר כלי רכב עם מנועים קונבציונליים ותעבור בלעדית אל דגמים חשמליים בלבד; זה מתחיל ב-2023 עם ה-אותה גראן טוריסמו מחושלמת, במקביל לחזרה למירוץ בפורמולה E. באותה שנה מתייצב גראקלה חשמלי כאמור, ולאחר מכן בשנתיים הבאות יוצגו בהדרגה גרסאות ה-Folgore גם למכונית העל MC20 והדורות החדשים של הקוואטרופורטה סדאן ורכב הכביש שטח הגדול לבנטה. שני הדגמים האחרונים ינטשו את המנועים הרגילים וההיברידיים. מצד שני, אין גרסה חשמלית בקנה לגיבלי, שם נותרו כנראה סימני שאלה לגבי העתיד שלה.

ה-גראן טוריסמו החשמלי החדש יופק במירפיורי, ועל פי דיווחים ברומא הוא נושא הרבה טכנולוגיות מסבב הפורמולה E, אליה נרשמה מזראטי השנה ותחל להתחרות בינואר. נכון לעכשיו, פרטים טכניים רבים טרם נחשפו אודות הדגם המסקרן הזה, אולם לפי הפרנזטציות הוא יכול לספק למעלה מ-1,200 כוחות סוס משלושה מנועים חשמליים. המהירות המרבית תהיה גבוהה מ-300 קמ"ש, בעוד תאוצה אל 100 קמ"ש היא באזור ה-2.5 שניות. עוד מוסיפים מזראטי כי הממירים (כלומר המכשירים שהופכים את הזרם הישר המגיע מהסוללות לזרם החילופין המשמש את המנועים) גם הם תרומת חטיבת הפורמולה E של מזראטי.