סאנגיונג נמכרה ל-Edison Motors
סאנגיונג, יצרנית רכב הכביש-שטח רקסטון תנסה לצאת מהמשבר עם קצת עזרה מהבית
זה לא היה סוד שיצרנית המכוניות הקוריאנית הקטנה סאנגיונג נמצאת בקשיים כלכליים מזה תקופה ארוכה וגם הרכישה שלה על ידי יצרנית המכוניות ההודית הענקית מהינדרה ב-2011 ששלטה ב-75% מהבעלות עליה לא ממש הצליחה לחלץ אותה מהעניין כי אותה מהינדרה ספגה הפסדים בגלל מכירות מועטות ולכן היא התחרטה על הרכישה ולא ממש השקיעה בסאנגיונג בשנתיים האחרונות ושמה אותה על מדף המכירות כבר ב-2020 כאשר בדצמבר של אותה שנה היא הוכרזה פושטת רגל עם חובות של 194 מיליון ליש"ט ומאז ועד עכשיו לא היה רוכש רציני עד שיצרנית רכב קוריאנית צעירה בשם Edison Motors החליטה לעשות את הצעד ורכשה את סאנגיונג בסכום של 187 מיליון ליש"ט.
חברת אדיסון מוטורס שהוקמה לפני 7 שנים בסה"כ נכנסה לתמונה לפני ארבעה חודשים כחלק מתאגיד שהתעניין ברכישה, אולם כעת הם החליטו לעשות זאת בעצמם ואחרי שבית המשפט הקוריאני שעוסק בפשיטות רגל והליכים פיננסיים אישר את העסקה, הסיפור הסתיים והסכום הנ"ל יעניק לאדיסון שליטה ב-95% מהמניות של סאנגיונג. הרוכשים הודיעו כי הם יפרסמו את התכניות שלהם לגבי המפעל הקוריאני ב-1 במרץ ואילו סאנגיונג עצמם לא פרסמו עד עכשיו שום הודעה בעניין העברת הבעלות. אדיסון מוטורס מייצרים רק כלי רכב מסחריים אך בחזונם הם מבקשים להיכנס לזירה העולמית עם שני דגמים נוספים שנקראים Smart s שהיא מכונית סדאן חשמלית רבת עוצמה ועם דגם נוסף שנקרא Smart X שיהיה קרוסאובר חשמלי רב עוצמה.
סאנגיונג שהייתה היצרן הרביעי בגודלו בקוריאה אחרי יונדאי, קיה וג'נראל מוטורס קוריאה כבר התחילה ללכת לכיוון החשמלי עם דגם מחושמל של הסאנגיונג קורנדו והיא גם פיתחה SUV גדול יותר שקיבל את שם הקוד J100. מנכ"ל אדיסון מוטורס, קאנג יונג-קוואן מסר כי החברה תשיקיע סכומי כסף גדולים בחברה החדשה והיעד הוא להוות יריב שווה כוחות בקוריאה לג'נראל מוטורס, פולקסוואגן ו-טסלה.