הקוריאנית המפוארת בעולם

פרטים חדשים ותמונות של מכונית הפרמיום ג'נסיס G90 החדשה שמכוונת ישירות למרצדס S קלאס

ניר בן טובים

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בתחילת החודש הפיצה חטיבת ג'נסיס תמונות ראשונות המבשרות על עדכון מכונית הפאר, ה-G90, וכצפוי, הגיע הזמן להכיר אותה לעומק עם פרסום שאר הנתונים, האבזור ותמונות חלל הנוסעים. תמונות אלה ממחישות באופן ברור שמותג היוקרה הקוריאני לא מעגל פינות ו"משאיר הכול על המגרש", כפי שנהוג לומר בענפי הספורט ובקוריאה עתידים להתחיל לשווק אותה במהלך השנה הבאה, גם בישראל - עם כוכבית בצד.

לדברי ג'נסיס, ה-G90 החדשה תוכננה כדי לספק גם את מי שנוהג וגם את מי שמאוכלס במושבי הכורסא מאחור - וכפי שצוין קודם לכן, לפחות במבט ראשון נראה שאף פרט חיוני לא נשאר מחוץ לקבינה. הפריסה הכללית והנדסת האנוש נראות נקיות, פשוטות ומגומרות בקפידה, תוך מתן תחושה יסודית של יוקרה מושקעת. מי שמתיישב במושב הנהג יקבל הגה "דו-חבורתי" בעיצובו ומאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ' ברזולוציה גבוהה מאוד. משלים אותו מסך נוסף באותו גודל בקונסולה המרכזית למערכת המידע והבידור.

שני המושבים הקדמיים מאווררים ומחוממים, מציעים ארבעה סוגי עיסוי, עם שלוש אפשרויות נוספות להגדיר את הקשיחות ומשך הזמן של בקרת העיסוי (פונקציה שקיימת גם במכוניות פחות יקרות). במת הסאונד, בעלת 23 הרמקולים חתומה על ידי Bang & Olufsen, ומעל הראשים יש גג שמש כפול, מואר במסגרות, וכן יש מערכת מטהר אוויר מבושמת שנשלטת מהבקרה הראשית של הנהג. לאניני הארומה יהיו לה שלושה ניחוחות זמינים.

מאחור, ג'נסיס מבטיחים חווית לאונג' מפוארת, דיגיטלית ומבודדת מהסביבה - במיוחד בתא ה-VIP בצד ימין של המכונית. לכורסא אוורור וחימום, ניתן להשכיב את משענת הגב ולפתוח הדום כפול לרגליים, ובקונסולה המרכזית שמפרידה בינו לבין הכיסא השמאלי יש מסך מגע בגודל 8 אינץ' לשליטה בפונקציות שונות כמו גם בווילונות , תאורת אווירה ומיזוג אוויר. יש גם מספיק חללים לאחסון חפצים, כמו אחד מיוחד למגזינים וספרים, וברחבי התא משולבים חומרים שונים כמו עור, מתכות ועץ משובח.

מה עם הנהג?

כדי לטפל במפגעי הכביש ולנטרל את התחלואות באספלט, הג'נסיס G90 מגיעה כסטנדרט על מתלי אוויר עם שלוש רמות גובה ושכוך, וזה, בשילוב עם מערכת המתלים Preview-Electronic Control, מאפשרים למערכת לקרוא את תוואי הכביש ולשנות את פעולת הריסון בהתאם לנדרש כדי לשמור על יציבות כיוונית ונסיעה חלקה, על ידי מצלמה, וכן ישנם גם חיישנים שמזהים רמפות משופעות ופסי האטה ונותנים גיבוי לפעולת הבולמים הקדמיים כדי למנוע שריטות בגחון. עוד בנמצא היגוי אחורי, בלמים עם מצבים שונים המשפיעים על כושר ההאטה, סגירה והתאמת דלתות באמצעות כפתור (ניתן לתכנת את דלת הנהג להיסגר בעת הפעלת הבלם), גישה ללא מפתח והנעה על ידי זיהוי טביעת אצבע (כמו ב-GV60 החשמלי), אפשרות לעדכונים מרחוק, ועוד.

את הכרכרה הקוריאנית יניע, ככל הידוע מנוע ה-3.5 ליטר טווין טורבו V6, המכוון לשוק הקוריאני עם 375 כוחות סוס ומומנט של 54 קג"מ בצימוד אל תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. היא יכולה להיות מחוברת עם הנעה אחורית או הנעה כפולה ותניב האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6.5 שניות. ה-G90 תשווק בשנה הבאה בארה"ב, קוריאה וכפי שנמסר לנו על ידי 'כלמוביל' בעת הצגתה בראשית חודש דצמבר, תהיה זמינה בישראל ברבעון שלישי 2022 - בכפוף להזמנה מיוחדת בלבד.

המחירים הבסיסים של ה-G90 בארה"ב ינועו בגזרת ה-75-80 אלף דולר.