רנו אוסטרל ירש את קדג'אר

הקרוסאובר המשפחתי החדש יקרא תגר על יונדאי טוסון, פיג'ו 3008 ודומיהם

ניר בן טובים

תגיות: רנו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שש שנים אחרי שרנו הציגה את קדג'אר, תאום ניסאן קשקאי שלא זכה להצלחה המסחרית לה קיוו הצרפתים (דווקא בארץ התברג לא רע בטבלאות), יציגו בשנה הבאה את יורשו המודרני והמקורי (יותר), רנו אוסטרל. האוסטרל החדש יתגלגל לכבישים מהמפעל של רנו בפלנסיה, בעוד שהבכורה העולמית שלו תתקיים במהלך אביב 2022. השם אוסטרל מגיע מהמילה הלטינית austrālis, מילה הנפוצה ונוכחת בשפות אירופיות רבות (מתחום הגאוגרפיה) וכן נגזרת מיבשת אוסטרליה.  

לדברי סילביה דוס סנטוס, ראש אסטרטגיית הייעוד של מחלקת השיווק הגלובלית של המותג רנו: "אוסטרליה מעוררת את הצבעים והחום של חצי הכדור הדרומי. זה שם ידידותי לנסיעות ומתאים באופן מושלם לרכב כביש שטח. הפונטיקה שלו הרמונית, מאוזנת וקלה להגייה עבור כולם, נקודת מפתח בפריסה הבינלאומית של המותג".  נכון לעכשיו, ישנם מעט נתונים רשמיים על רנו אוסטרל החדש, אם כי המותג הצרפתי הודיע ​​כי דגם זה יהיה באורך של 4.51 מטרים ועיצוב פנים שיתאים לחמישה נוסעים. יחד עם אוסטרל, רנו משלימה את מגוון המכוניות שלה בסגמנט C, עם ה-מגאן אי-אלקטריק החשמלי והארקנה דמוי הקופה שהוכרזו לאחרונה באירופה. 

בנוסף לכך, החברה הצרפתית מתכננת לייצר בפלנסיה רכב כביש-שטח נוסף, ספורטיבי בעיצובו החיצוני (ועם אותה פלטפורמה של האוסטרל), וככל הנראה רכב 7-מושבים חדש שיתברג בסגמנט D מוצמד אל מתחרים כמו סקודה קודיאק או פיג'ו 5008.  זאת ועוד, נמסר כי מפעל רנו בויאדוליד נבחר לייצור שני דגמים חדשים, קרוסאוברים כמובן, שטרם הוכרזו רשמית ויהיו מוכנים עד 2024 (ייתכן תחת המותג מיצובישי). בצד הטכנולוגי, המפעל הגדול בסביליה עתיד לייצור שתי תיבות הילוכים חדשות לשנים 2022 ו-2024.

פרטים נוספים על האוסטרל ייחשפו בתחילת השנה הבאה.