לראשונה: יונדאי אלנטרה היברידית בארץ

כלמוביל מתחילה לשווק את אלנטרה הייבריד החדשה עם מערכת הנעה חסכונית, שתי חבילות אבזור ומחיר התחלתי של 148 אלף שקלים

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: כפיר כשריאן)
(צילום: כפיר כשריאן)
שנה גודל פונט א א א א

כלמוביל הציגה היום (שלישי) במסגרת כינוס בחולון את יונדאי אלנטרה הייבריד 2022. זוהי הפעם הראשונה בהסטוריה של המשפחתית הפופולרית שהיא זמינה בארץ עם מערכת כלאיים, דלת זיהום אוויר אותה היא חולקת עם יונדאי איוניק (שייצורה הרשמי מסתיים בסוף ינואר הקרוב). ביבואנית מכוונים את אלנטרה הייבריד בעיקר לציי רכב מול טויוטה קורולה הייבריד, אך לוטשים עיניים גם לשוק הפרטי שבו נרשמה עליה תלולה בביקושים למכוניות ידידותיות לסביבה בשנים האחרונות.

האלנטרה הייבריד היא אמנם משפחתית סדאן טיפוסית במרכב 4-דלתות אך עיצובה החיצוני והפנימי מרחיק אותה במידת מה מהאווירה הקודרת של רכבי הליסינג הנפוצים; היא תשווק כאן בתקינה אמריקנית ארוזה בשתי רמות גימור, 'פרמיום' ו'סופרים' כאשר כבר בציוד התקני של דגם הבסיס מקבלים מסך מגע 8 אינץ', הנעה מרחוק באמצעות שלט, חיישני חניה אחוריים, מצלמת נסיעה לאחור, ממשקי אפל ואנדרויד וחישוקי 16 אינץ'. דגם 'סופרים' (למעשה קיט הרחבה) מוסיף טעינה אינדוקטיבית לסלולרי, גג-שמש, חישוקי 17 אינץ' על צמיגים מוגדלים, תאורת LED קדמית ולוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ' ברזולוציה גבוהה.  

בצד הבטיחותי שני הדגמים חמושים בארסנל מערכות ההגנה של יונדאי: התרעה מפני התנגשות ובלימת חירום כולל זיהוי כניסה לא זהירה לצומת, מערכת מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצייה זחילה במצב מפוקק, מערכת התרעה למניעת שכחת ילד במושב האחורי, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בעת סטיה מנתיב (משולבת עם פיקוח על שטח נסתר במראות הצד - בדגם הבכיר) וכן אזהרה בשל פתיחת דלת אחורית מסוכנת בעת יציאה מהרכב ומערכת למניעת פגיעה ברכב בעת נסיעה לאחור (בדגם הבכיר).  

האלנטרה מורכבת על רצפת K3 שהוצגה בשנת 2020 אשר משרתת את מרבית הדגמים המשפחתיים העממיים של יונדאי בקבוצת C, בהם גם ה-i30. דגם ההיבריד שומר על מידות הדגם הקונבציונלי עם אורך של 4.67 מ' (ארוך ב-20 ס"מ מאיוניק למשל), רוחב 1.82 מ' (יתרון של 4.5 ס"מ על פני קורולה), גובה של 1.42 מ' ובסיס גלגלים 2.72 מ' (גדול ב-2 ס"מ מאיוניק) עם תא מטען בנפח של 474 ל'. משקל הרכב כ-1.4 טון. 

הלב ההיברידי אותו אנחנו מכירים היטב מאיוניק מייצר 139 כ"ס מ-1.6 ל' בנזין ו-27 קג"מ בצימוד אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שש מהירויות. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.5 שניות ומהירותו המרבית של הרכב היא 178 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת (מוצהרת) נעה באזור ה-22 קילומטרים לליטר בנזין בנסיעה משולבת, בעוד סוללת ה-1.32 קווטש מאפשרת "התגלגלות" חשמלית טהורה למרחק של כמה מאות מטרים (תלוי במפלס האנרגיה) ובמיוחד נצילה בשטחים עירוניים. בעולם משווקת גם גרסת בנזין רגילה אך בשלב זה אינה בתכנית של כלמוביל והנושא יישקל מחדש בהתאם לביקושים.

המחירים יחלו ב-148 אלף שקלים (מסלול ליסינג החל ב-1,985 שקלים, מקדמה כ-9,800 שקלים). חבילת 'סופרים' ב-150 אלף שקלים.  מסגרת האחריות: סוללה 7 שנים או 150 אלף קילומטרים. לרכב עצמו 5 שנות אחריות.

יש מכוניות במלאי?

בכלמוביל מעריכים כי שנת 2021 תסתיים עם שיא מכירות של כ-43 אלף יחידות, כך אומר ניר גרוסמן, מנהל חטיבת יונדאי. אחוז ניכר כמובן בזכות האיוניק (יותר מ-11 אלף), i10 ו-i20 (כ-6,000 כל אחת מתחילת השנה) אך גם בשל התחזקות רכבי ה-SUV ובראשם טוסון שעדיין מככב בצמרת טבלת המסירות (מעל 5,000 מסירות מתחילת 2021). עוד אומרים כי החברה נמצאת בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, מהגדולות ביותר מאז הווסדות היצרן כאשר ב-18 חודשים האחרונים הוחלפו תריסר דגמים. עוד אומר ניר גרוסמן: "מקווים שנוכל לשמר מחירים אטרקטיביים ולהמנע מהתייקרות עקב השינויים במיסוי שייכנסו לתוקפם בינואר הקרוב". לגבי סוגיית המלאים והזמינות, נמסר כי לא צפוי מחסור ובכל מקרה "בדצמבר יגיעו עוד כלי רכב למלאי". 

יונדאי פיתחה בשלוש השנים האחרונות את חטיבת N, הזרוע הספורטיבית של היצרן אליה התוודענו באמצעות ה-i30n כתשובה לדגמי ה-GTI האירופיים. האם נראה כאן עוד דגמי ביצועים מדרום קוריאה? "יש דיבור עם היצרן להביא מגוון דגמי N אמיתיים בכמה סגמנטים. אנחנו בוחנים את העניין ברצינות, ונביא מכוניות N כל עוד נשמור על מחיר אטרקטיבי ותחרותי", הוסיף גרוסמן. לגבי הרחבת משפחת איוניק החשמלית, נמסר כי בשנת 2022 תגיע לארץ איוניק-6, מכונית סדאן כל-חשמלית מלאה עם כ-480 קילומטרים טווח נסיעה.