סקודה אנייק קופה יושק ב-2022

המותג הצ'כי מזניק גרסה דמוית קופה, דינמית ואפילו יעילה יותר בצריכת חשמל

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
תחת הסוואה, לפחות בחודשים הקרובים
תחת הסוואה, לפחות בחודשים הקרובים
שנה גודל פונט א א א א

בתערוכת הרכב האחרונה שנערכה בז'נבה ב-2019, חשפה סקודה את ה- Vision IV, מכונית קונספט המבשרת על רכב כביש-שטח קופה עתידי ומחושמל. על התשתיות האלה ייוולד בסופו של דבר סקודה אנייק על מרכב 5-דלתות מסורתי ויזכה לשלל מהדורות, בעוד גרסתו בעלת הסיומת השפופה שנקראת "קופה" בכל רחבי העולם נאלצה להזזדמנות אחרת. רק בימים האחרונים, החלה סקודה לטפטף מידע אודות דגם דמוי הקופה החשמלי לאחר שהופקד בידי מקבץ עתונאים אירופיים לנסיעות מבחן קצרות בחבל בוואריה, תחת הסוואה כמובן ובסמיכות לתערוכת הרכב במינכן (בה ינכחו במתכונת מצומצמת, ולכן נעשתה כאן בחירה מודעת להזניק את כלי הרכב לא הרחק משם). 

הבידול החזותי בין מרכב דמוי קופה למרכב הקלאסי די משכנע ויוצר הפרדה אסתטית מוחלטת ביניהם, אם כי המידות שונות רק בשוליים של השוליים והפרופורציות זהות: עם אורך של 4,65 מ', הקופה ארוכה בסך הכול בחצי סנטימטר מאנייק הסטנדרטי, ובגובה 1,617 מ' היא נישאת מעליו רק במילימטר זעום. בסיס הגלגלים של 2,765 מילימטרים זהה לחלוטין בין שני הדגמים, אולם עבור היושבים מאחור צפויה חוויה התקפלות קלה בשל שינוי מבנה המפתח, וכן עקב החיתוכים בקורות C. תא המטען מאבד בסך הכול 15 ל' מ-570 הליטרים של האנייק הרגיל.

מצד שני, כיווץ התקרה מאפשר למעצבים להשיג מקדם גרר יעיל יותר, וכתוצאה ישירה מכך לחלץ מהסוללה עוד כמה קילומטרים בודדים; מערכת הכוח של האנייק קופה מפיקה מעל 530 קילומטרים טווח נסיעה לפי מחזור ה-WLTP (מבחנים מחוץ למעבדות), כלומר הוא ישווק בגרסת ה-150 קילוואט, או 200 כ"ס ו-32 קג"מ (קוד דגם iv80) עם סוללת 77 קווטש והנעה אחורית. סקודה תוכל לתגבר אותו כראות עיניה עם מנועים חזקים יותר, החל ב-265 כ"ס ועד 305 כ"ס בדגם ה-RS הדינמי. 

בניגוד למראה החיצוני, אין שום דבר יוצא דופן בתחום המידע והבידור: מערכת Mib 3 הידועה מסופקת כאן גם עם מסך מגע בגודל 13 אינץ' וכל הפקדים במקומם בדיוק כמו באחיו הרבוע. המעצבים של אנייק קופה בכל זאת ניצלו את ההזדמנות הזו כדי לשפר קצת רזולוציות ותפריטים בתוך לוח המחוונים בגודל 5.3 אינץ' שזוכה, בין היתר, לברומטר חדש עבור אחוזים של טעינת הסוללה. ממש מעליו תהיה גם תצוגת עלית עם מציאות רבודה. כן יהיה לו גג פנורמי קבוע (לא ניתן לפתיחה), חישוקי 19 אינץ', מגוון מערכות בטיחות אקטיביות ועוד.  

סקודה בונה על הצלחת האנייק והיא יכולה להיות רגועה; מעל 70 אלף יחידות שלו כבר הוזמנו מאז הושק לפני כמה חודשים באירופה, ואת דגם הדמוי קופה נטול הסוואה נוכל לראות כבר בדצמבר הקרוב בתמונות רשמיות והוא עתיד להעמיק את הנוכחות שלו בכבישים במידה לא מבוטלץ. כמו רוב יצרני הרכב שבוחרים בגרסה בעלת מראה מסוגנן יותר, גם במקרה הזה מדובר בחלופה אופנתית נטו, שלפחות לפי הפרשנות של הצ'כים לא תגבה מחיר כואב מהשימושיות.

המחירים של האנייק הבסיסי בגרסת 150 כ"ס מתחילים ב-34 אלף יורו (בישראל מדברים על סביבות 180-200 אלף שקל וצפונה), בעוד דגם הקופה צפוי להיות יקר יותר בכמה אלפים בודדים. לפי שעה, סקודה אנייק עשוי להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית.

נהיגה ראשונה בסקודה אנייק: המהפכה מתחילה