חגיגה איטלקית: למבורגיני מוקירה את אוונטדור בגרסת 'אולטימט'

מציינת 10 שנים למכונית הקצה שקידמה את פיתוח מנוע ה-V12 החדשני ומציגה מהדורה במכסה מוגבלת

ניר בן טובים

תגיות: למבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יכול להיות שאין ססמא הולמת יותר למכונית קיצון של למבורגיני מאשר זו שהגו האיטלקים עבור האווטנדור לרגל 10 שנים להולדתה, אירוע שבמקביל לכך גם מסמן את קץ דרכה: "it takes time to become timeless",  או בתרגום לעברית, "לוקח זמן להפוך להיות על-זמני". המכונית שהוצגה בפברואר 2011 שרדה עשור של שינויים טכנולוגיים, הפכה לאמת מידה עם מנוע תריסר צילינדרים והגיעה לכמעט 10 אלפים לקוחות, מחצית מהם בחמש השנים הראשונות שלה על הכביש.

כמו בסיפורים הגדולים מאחורי המכוניות המשפיעות בעולם, גם זה של למבורגיני אוונטדור מסתכם בגרסה המושקעת ביותר שלה עד היום. אחרי 10 שנים של אבולוציה, מכונית הספורט מסנטה אגתה מכונסת על השפיץ הטכנולוגי עם מודל ה- LP 780-4 Ultimae, מכונית מוגבלת ייצור החוגגת את התפתחות מנוע ה-V12, מיזם שהגיע לשיאו בזכות העיצוב והדינמיות שעברו בירושה מה-S ו-SVJ. למבורגיני אוונטדור LP 780-4 Ultimae החדשה תיוצר ב-350 עותקים ממוספרים בגרסת הקופה ו -250 בגרסת הרודסטר הפתוחה, וסביר להניח שכל היחידות כבר הוזמנו מראש, כאשר כל דגם יתחיל במינימום של 500-600 אלף יורו לפני תוספות.

הקווים האלגנטיים של ה-Aventador LP 780-4 Ultimae שומרים על מסורת של מוחצנות מצד אחד ואמנות מדויקת מצד שני. המנוע האורכי-אחורי שלה (LP) בנפח 6.5 ליטר מפיק על סיפונה 780 כ"ס - 40 כ"ס יותר מהאוונטדור S ו -10 כ"ס יותר מ- SVJ עם הנעה כפולה. שלדת סיבי הפחמן הייחודית של אוונטדור LP 780-4 אולטימט, קלה ונוקשית, והשימוש הנרחב בקרבון בכל הגוף מבטיחים משקל של 1550 ק"ג בלבד.

גרסת הקופה, שמשקלה 25 קילוגרמים פחות מהאוונטדור S, רושמת תאוצה מ-0 ל -100 תוך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.7 ש' ומהירות מרבית של 355 קמ"ש, עם מומנט של 73 קג"מ במקסימום של 6750 סל"ד בתוספת תזמון שסתומים משתנה (VVT) ומערכת צריכת גאומטריה משתנה (VIS) מכוילת לעקומת מומנט אופטימלית. מערכת הבלימה CCB המבוססת תרכובות קרמיות מביאה אותה מ-100 קמ"ש לעצירה מוחלטת בתוך 30 מ' בלבד. 

המפצל (ספליטר) הקדמי של ה- LP 780-4 מתעל את זרימת האוויר כדי לחדד את היעילות האווירודינמית ואת קירור המנוע והרדיאטור. תעלות האוויר של הפגוש הקדמי והפתחים של מערכת הקירור מונעים הפרעות אווירודינמיות בצמיגים הקדמיים ומייעלים את זרימת האוויר לרדיאטור האחורי. הכנף האחורית ניתנת לכיול בשלושה מצבים: היא יכולה להישאר סגורה, להיות מכווננת כדי לספק "ביצועים מקסימליים" או לספק "יכולת תמרון מקסימלית", בהתבסס על מהירות ומצב הנהיגה שנבחרו בתוכנת המחשב. תיבת ההילוכים 7-מהירויות ISR של למבורגיני מבטיחה החלפת הילוכים ב-50 אלפיות השנייה בלבד ומחברת את כל האלמנטים הדינמיים ביחד כדי לספק חווית נהיגה חסרת פשרות.

שני הגוונים האפשריים, Grigio Acheso ו- Grigio Teca נקיים מקישוטים ומשפיעים על חלל הפנים: עור שחור וחומרים בסיסיים ב- Alcantara הם בעלי תפרים וגימורים באפור משלים לגוון החיצוני עם תוספות "Y" על המושבים בשחור אלקנטרה. דפוס ה-"Y" עם עיבוד לייזר בצבע מנוגד על המושבים והקונסולה יוצר הבחנה בין הדגם הזה לאחרים עם כיתוב Ulitmate במקומות מסוימים. על לוח המחוונים מוטבע גם מספר המהדורה המוגבלת מקרב אותן 350/250 יחידות שתצאנה את המפעל.

"ה- Aventador LP 780-4 מציינת את ההפקה הסופית, הטהורה ביותר, הנצחית באופן טבעי, של ה-V12 בחברת למבורגיני. היא מספקת את החוויה האולטימטביית של שנים-עשר צילינדרים במונחים של תכנון בלתי ניתן לחיקוי, פתרונות הנדסיים וחווית הנהיגה הרגשית ביותר. אוונדטור מסכמת עידן יוצא דופן", כך אמר מנכ"ל המותג סטיבן ווינלקמן.

למבורגיני תציג אותה במהלך הימים הקרובים במסגרת פסטיבל המהירות 'גודווד' המסורתי שנערך באנגליה בין ה-8 ל-11 ביולי.