יבוא מקביל: פולקסווגן ארטאון בישראל

מכונית המנהלים המסוגננת נחתה בישראל דרך אפיקי הייבוא המקביל של חברת 'גזפרו'. טסט וולוג מיוחד עם כל הפרטים

כפיר כשריאן ובועז קורפל

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ארבע שנים אחרי שהוצגה באירופה נחתה היום (ראשון) בישראל מכונית המנהלים דמוית הקופה פולקסווגן ארטאון - המקבילה המסוגננת של המשפחתית הגדולה פאסאט, למעשה היורשת הרוחנית של פאסאט CC ומי שתמוצב לפחות על פי התפישה של המפיצים מול דגמים כמו וולוו S60 וניסאן מקסימה. הארטאון מתחילה את שיווקה בארץ בגרסתה המעודכנת ביותר אחרי מתיחת פנים, אך לא באמצעות הצינורות הראשיים של צ'מפיון מוטורס כי אם דרך היבואן המקביל, 'גזפרו'.  

הארטאון מבוססת על רצפה מודולארית MQB ונשענת על בסיס גלגלים נדיב של 2.83 מ'. אורכה מקצה לקצה 4.87 מ', רוחבה 1.87 מ', הגובה הוא 1.45 מ' ונפח תא המטען הוא 563 ל'. בסיועה של דלת ליפטבק רמת השימושיות שלה אינה מוגבלת כמכונית סדאן טיפוסית ולכן מדובר באחד מנפחי האחסון היעילים ביותר בקבוצה זו.

המפרטים כוללים את רמות הבטיחות הגבוהות ביותר של היצרן עם סייענים אקטיביים רבים כולל בלימה אוטומטית בעת נסיעה לאחור ושבע כריות אוויר. בצד האבזור ניתן למצוא רכיבים דומים למה שנהוג לקבל ברכבי ה-SUV של חטיבת הפרטיות של המותג, בהם לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מדיה ראשית 8 אינץ' עם ממשקי אפל ואנדרויד, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג מאחור, חימום מושבים קדמי ועוד. גרסאות בכירות מוסיפות גג-שמש, תאורה אווירה יוקרתית, עיסוי מושבים וכדומה.

מבחינת מנועים היא מגיעה בבסיס ההיצע עם גרסת טורבו דיזל לה 150 כ"ס, מנוע 2.0 ל' טורבו דיזל 200 כ"ס, מנוע טורבו בנזין הנעה כפולה ו-280 כ"ס ומנוע 1.4 ל' טורבו פלאג-אין הייבריד 218 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבת 7-מהירויות DSG7. ההאצה ל-100 קמ"ש בגרסה החזקה ביותר אורכת 5.6 שניות בעוד הדגם ההיברידי, ה-eHybrid מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 ש' ולפי ערכי היצרן, סוללת ה-12.7 קווטש שלו מספיקה לנוע על חשמל למרחק מרבי של 50 קילומטרים עד התרוקנות.

המחירים בישראל:

מפרט אלגנס טורבו דיזל 150 כ"ס תמורת  250 אלף שקל.

מפרט R-ליין טורבו דיזל 150 כ"ס  תמורת 298 אלף שקל

מפרט R-ליין מנוע 2.0 ל' טורבו דיזל 200 כ"ס תמורת 319 אלף שקל

מפרט R-ליין מנוע 2.0 ל' TDI הנעה כפולה תמורת 340 אלף שקל

מנוע בנזין 280 כ"ס הנעה כפולה מפרט אלגנס תמורת 353 אלף שקל.

בנזין פלאג-אין הייבריד R-ליין - 299 אלף שקל (תהיה זמינה החל בחודש יוני הקרוב)

מסגרת האחריות למכונית היא ארבע שנים או 120 אלף קילומטרים.

אודי תמיר, מנכ"ל גזפרו מסר: "החזון של גזפרו הוא להיות ספק מולטי ברנד מוביל בענף הרכב בישראל. עד היום ייבאנו לישראל עשרות כלי רכב ממספר מותגים שונים, כיום לגזפרו רישיון יבוא של 14 מותגי כלי רכב לישראל ואנו בוחנים יבוא של דגמים נוספים שיגיעו עוד השנה לארץ".