גרסת הביצועים ההיברידית של טויוטה ראב4 בישראל

יוניון מוטורס מתחילה בשיווק גרסת הפלאג-אין החזקה ביותר של ה-SUV המשפחתי

תגיות: טויוטה

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

יוניון מוטורס, יבואנית רכבי טויוטה לישראל מתחילה בשיווק רשמי של טויוטה ראב4 בגרסת ה-PHEV הבכירה ביותר ובחבילת האבזור העשירה במשפחה של ה-SUV הפופולרי. הקרוסאובר המשפחתי שנמכר עד כה בישראל בגרסאות בנזין והייבריד (עד 222 כ"ס) מקבל דחיפה רצינית עם דגם נטען פלאג-אין מהיר וחסכוני, משודך לתיבת הילוכים רציפה E-CVT עם הנעה כפולה וטווח סוללה גדול מהממוצע בכלי הרכב המקבילים אליו.

המערכת של ה-ראב4 מבוססת על מנוע 2.5 ל' בנזין משופר (טכנולוגיית דינמיק-פורס) המייצר הספק מרבי של 185 כ"ס בצימוד אל מנוע חשמלי המוסיף לו עוד 180 כ"ס. בשקלול הסופי, התפוקה המרבית עומדת על 306 כ"ס, המתורגמים אל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד ועד מהירות מקסימלית של 180 קמ"ש. הסוללה, 18 קווטש מספיקה לטווח מרשים של 75 קילומטרים עד התרוקנות ובתפעול חשמלי מלא המהירות מבוקרת ל-135 קמ"ש. טווח הנסיעה של המכונית עם סוללה ומכל דלק מלאים הוא למעלה מ-1,000 קילומטרים. טעינה מהירה בתשתית חיצונית תזין את הסוללה ב-2.5 שעות. טעינה ביתית תארך 7.5 שעות.  

הראב4 שומר על המידות המסורתיות שלו עם אורך של 4.6 מ', רוחב של 1.85 מ', גובה של 1.69 מ' ובסיס גלגלים של 2.69 מ'. המשקל בדגם זה נושק ל-2 טון עקב התקנת הסוללה, מרווח הגחון הוא 19 ס"מ וכושר הגרירה הוא 750 קילוגרמים. תא המטען, למרות הגבה של 3.5 ס"מ ברצפתו בשל מיקום המערכות החשמליות, מציע 490 ל' נפח אחסון (כמעט ללא שינוי).  מערכת ההנעה הכפולה שלו (AWD-i) מטפלת בתוואי משתנה לפי וויסות אחיזה ומומנט בין שני הסרנים, וזאת באמצעות המנוע החשמלי המותקן מאחור. כן מצויד בנעילת דפרנציאל אלקטרונית ומספר מצבי כיול לנהיגת שבילים וכביש המשפיעים על תגובותיו.

הראב4 פלאג-אין מצויד רק בחבילת האבזור הגבוהה ביותר של היצרן; מלבד שלל מערכות בטיחות אקטיביות מסדרת טויוטה Saftey sense 2.5, הוא מגיע עם מערכת מדיה ראשית בעברית כולל צג מגע 9 אינץ' עם תאימות לכל הטלפונים הסלולרים וכן מצלמת נסיעה לאחור. כן בנמצא לוח מחוונים דיגיטלי למחצה 7 אינץ', חישוקי 19 אינץ', מערכת שמע ששה רמקולים, 4 כניסות USB, כניסה והנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, אפשרות חימום מושבים בשתי השורות, תצוגה עלית, פתיחה ונעילה חשמלית לדלת תא המטען ועוד.

המחיר לראב4 פלאג-אין בישראל עומד על 255 אלף שקלים, כולל חיבור עמדת טעינה ביתית מקורית של טויוטה.