הרכב החשמלי הדו מושבי החדש יהיה הדגם השימושי ביותר

טויוטה מציגה רכב זעיר לשני אנשים שרוצה לשנות את המפה המפוקקת בתוך הערים

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
כאשר מדברים על שימושיות במכונית, חושבים על מרחק גלגלים, על נפח תא מטען ועל צריכת דלק. אבל בטויוטה הוסיפו מימד אחר למשוואה הזאת: מספר הנוסעים רוב הזמן ברכב. זה לא מפתיע כי רוב המכוניות בעולם נעות רוב הזמן עם נהג בלבד או נהג פלוס נוסע לצידו. נסו להיזכר מתי ראיתם בפעם האחרונה מכונית מלאה בנוסעים? אם הצלחתם לדלות מהזיכרון דבר כזה, זה היה מן הסתם נדיר למדי. נתון אחר שטויוטה הכניסו למשוואה הוא טווח הנסיעה וגם כאן לא תופתעו לדעת שנסיעות רבות הן דווקא נסיעות לטווח קצר והנתון הזה הופך להיות מובהק כשמדובר במטרופוליטנים ואזורים עירוניים.
 
רגע לפני שנפרדנו משנת 2020, חשפו אנשי טויוטה ביפן את הדגם העירוני החשמלי הדו מושבי החדש שנקרא C+Pod שנמתח לאורך של 2.490 מטרים, רוחבו 1.290 מטרים וגובהו 1.550 מטרים בסה"כ. אכן מדובר במכונית ננסית והיא איננה הננסית הראשונה בתעשיית הרכב העולמית, אבל בטויוטה השקיעו בדגם הזה מידה רבה של טכנולוגיה ובטיחות אם כי זה מלווה בהצהרה ברורה שהמכונית החמודה לא מיועדת להיות הרכב הראשון בבית אלא אולי הרכב הראשון במשרד דווקא או הרכב השני בבית שיעסוק במשימות קצרות טווח כשעל סיפונו הצנוע יוכלו לנוע רק שני אנשים.
 
לא ברור עדיין האם הדגם הזה יחליף את ה-IQ שמשווקת באירופה ונחשבת עד עכשיו למכונית הקטנה ביותר של טויוטה כשהיא ממוקמת מתחת ליאריס, אבל אם טויוטה תחליט בעתיד לוותר על ה-IQ שמונעת בבנזין, יהיה לה תחליף ראוי לשוק באירופה עם הדגם החדש. הצעצוע החשמלי החדש מצויד במנוע חשמלי ששולח את הכוח לגלגלים האחוריים ממארז סוללות שממוקם ברצפה שלו. המכונית יכולה לנוע לטווח נסיעה של 150 ק"מ במהירות מרבית D79C 60 קמ"ש. השימושיות של המכונית מתבטאת גם במשך זמן הטעינה שלה משקע טעינה ביתי רגיל תוך 5 שעות ובמקרים של הפסקות חשמל, היא יכולה להזין את רשת החשמל הביתית בעצמה ולאפשר לדיירים להמשיך ולקיים את השגרה עד שאספקת החשמל תחודש.
 
אפשר לראות מהתמונות של המכונית החמודה שהיא לא מיועדת למסע קניות וגם לא להעברת דירה של רווקים או זוגות צעירים, אבל היא יכולה למלא פונקציה חשובה וחסכונית לכל משק בית בעולם כי היא תחליף כל מכונית אחרת למשימות נסיעה קצרות שבעטיין לא צריך להוציא את המכונית המשפחתית מהחנייה ולהתניע אותה בכלל. תחום הבטיחות קיבל כאן חשיבות רבה חרף המידות הדחוקות שלה. בטויוטה הכניסו למכונית מערכות בטיחות למניעת תאונות עם יכולת זיהוי מכוניות, הולכי רגל ורוכבי אופניים וגם מערכת גילוי מבוססת סונאר שמיועדת לזהות עצמים דוממים סביבה ומניעת התנגשות בהם.
 
המכונית תוצע בשתי רמות גימור שנקראות C+Pod X והיא הגרסה הבסיסית ומעליה רמת גימור G עם כמה שדרוגי עיצוב בתוספת מחיר של 650 דולר למכונית שמחירה 15,900 דולר.