טכנולוגי יותר: פולקסווגן טיגואן 2021 בארץ

ה-SUV המשפחתי עודכן בחודשים האחרונים ומגיע לישראל לאחר מקצה שדרוגים מקיף, כולל רמת אבזור חדשה

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יחד עם פולקסווגן גולף, הטיגואן הוא הרכב הנמכר ביותר של VW בקבוצת המשפחתיות מאז שנת 2007 ורשם הצלחה גם בישראל. ארבע שנים אחרי שנחשף הדור השני שלו על פלטפורמת ה-MQB המודולארית, הציגו פולקסווגן ביוני האחרון את מתיחת הפנים ההיקפית הראשונה של הדגם שמקבל שורה של ליטושים ויזואלים, שדרוגים פנימיים, רמת אבזור חדשה, העלאת רף הבטיחות ועוד כמה פיצ'רים חדישים בחלל הפנים.  בשלב ראשון ישווק עם מנוע 1.5 ל' טורבו ובהמשך שנת 2021 יצטרף אליו גם מנוע 2.0 ל' טורבו. לא ידוע כרגע מתי תגענה לישראל מהדורות נוספות, בהן גם הגרסה ההיברידית שלו. 

הטיגואן מיישר קו חיצוני עם כל רכבי הקונצרן של חטיבת הפרטיות, אולם בעיקר משקף את הנוסח החדש של הטוארג 2020. זה בא לידי ביטוי ביחידות תאורה חדשות עם חתימת LED מודרנית יותר בחלק הקדמי ובחלקו האחורי, פגושים חדשים, פתחי כניסת אוויר מורחבים, שבכה שונה עם תיחום כרום, כיתובי TIGUAN בזנב דלת תא המטען וכן עיצוב מחודש של החישוקים על קוטר 17 אינץ' בדגמי הבסיס.   

צ'מפיון מוטורס, היבואנית, תשווק אותו עם שתי רמות אבזור חדשות: Life ו-Life plus. בגרסה התקנית שלו הוא מצויד תצוגה עלית, תאורת אווירת LED, מערכת מדיה עם צג 8 אינץ', חיישני חניה היקפיים, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, פתיחה והנעה ללא מפתח, מצלמה אחורית, תאורת חניה אוטומטית, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, פקדים לשליטה על המערכות מגלגל ההגה, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים תלת אזורית ועוד. דגם ה-Plus מוסיף גם לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות, פתיחה ונעילה חשמלית לדלת תא המטען, מתלים אדפטיביים, בורר מצבי נהיגה, מושבים קדמיים חשמליים, ריפודי עור, תאורת פניה דינמית, חלונות אחוריים כהים, חישוקי 18 אינץ'.

בצד הבטיחותי של הקרוסאובר הגרמני תמצאו בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב עם תיקון היגוי, פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, התרעת עייפות,  התרעות על קרבה מסוכנת לכלי רכב, תשע כריות אוויר וכן מערכת חניה אוטומטית. 

המנוע היחידי בהיצע של הטיגואן הוא ה-1.5 ל' טורבו. זה מפיק 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. בסיועה של תיבת הילוכים DSG שבע מהירויות, הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ועד מהירות מרבית של 202 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי הצהרות היצרן עומדת על כ-14 ק"מ לליטר בנזין. מנוע ה-2.0 ל' טורבו לו 190 כ"ס יעשה עליה כאמור רק במהלך השנה הבאה. 

המחירים לטיגואן החדש יחלו ב-175 אלף שקלים לדגם הבסיס ועד 200 אלף שקל לדגם הבכיר.