מאזדה: דגם היוקרה ייחשף רק ב-2023

המידע החדש אודות מנוע ה-6 צילינדרים של היצרן היפני מסגיר שנאלץ לחכות למכונית החזקה לפחות שנתיים

ניר בן טובים

תגיות: מאזדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מאזדה הציגה את מנוע ה-6 צילינדרים החדש, לראשונה מאז שעלו הדיווחים בכלי התקשורת ביפן. המידע, והתמונה הבודדה הודלפו מתוך דיון של הפורום הכלכלי הפנימי של החברה שעסק בתחזיות לקראת הרבעון הראשון של השנה הבאה וסיכומי 12 החודשים האחרונים של 2020. על פי המסמכים הרשמיים, המכונית היוקרתית ביותר שמאזדה אי פעם תוציא תחת ידיה תעלה לכבישים רק בסוף שנת 2022, עם שיווק מוגבל בהתאם לביקושים בשנת 2023 (ומוקדם להמר מה זה אומר לגבי ישראל כמובן). 

המנוע אכן יגיע בתצורת ששה צילינדרים בטור (בדומה ל-ב.מ.וו למשל או וולוו בעבר הרחוק), אולם יהיה זמין לא רק בגרסת בנזין אלא באופן מפתיע במהדורת סולר על בסיס טכנולוגיית הסקי-אקטיב X. לגבי ההנעה, טרם נפתרו כל המחלוקות, אבל מסתמן שהדגמים הבכירים ביותר מצוידיים בהנעה כפולה עם בקרת ויסות כוח שיכולה לשלוח אחוז מסוים גם לסרן האחורי - מה שמיד מבטיח לנו קרבות דינמיים מגלחי צמיגים מול מרצדס ו-ב.מ.וו, אולי גם ג'נסיס שממשיכה את המתקפה המשולבת שלה על אירופה. 

עדיין לא ברור אם המנוע משודך למאזדה 6 או שמא מאזדה תפריד בין מכונית המנהלים ותייצר מכונית סאלון מעליה. לפי כל הפרסומים ביפן  החברה היפנית הצנועה מתכוונת להמשיך ולהגדיר את עצמה כמותג פרמיום לכל דבר, לכן האפשרות שה-6 תזכה לקידום במעמדה אינו נפסל בשלב זה. 

אם אנחנו רוצים לקבל תמונה ברורה יותר של מכונית ה-6-בוכנות של מאזדה, נאלץ להסתמך כרגע על מכונית הראווה מאזדה ויז'ן קופה שהוצגה בשנת 2017 בתערוכת הרכב בטוקיו. מאז, מאזדה גזרה ממנה מגוון טפחים וצדדים כדי לעדכן את הדגמים הקיימים של המותג, בהם ה-CX-30 למשל ומאזדה 3 האחרונה, אך פער של 5 שנים עד תחילת השיווק של המכונית החדשה יביא עימו עוד הרבה מאוד שינויים, את חלקם לבטח נוכל לדגום במהלך שנת 2021.