ביולי האחרון פרסמנו כאן כי הנהלת פולקסווגן שוקלת לבטל את התכנית להקמת מרכז הייצור הטורקי באזור איזמיר, וזאת בשל הפעילות הצבאית של טורקיה בשטחי סוריה. מפעל זה תוכנן במקור להיות אחראי על ייצורן של סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט הבאות ב-2022, אלא שלפי הכרזה רשמית של מנכ"ל VW הרברט דיאס שתי מכוניות המנהלים תהיינה הדיירות החדשות במפעל הסלובקי בברטיסלבה, מה שחורץ סופית את גורלו של המפעל שהיה אמור להתמקם בחוף הדרומי של הטורקים.
בניגוד להצהרותיו הקודמות, דיאס אומר בראיון לכלי התקשורת בברלין כי הוסכם להתפשר על הפוטנציאל של המפעל הטורקי, לו פוטנציאל של 300 אלף יחידות בשנה בשל נזקי מגפת הקורונה והשפעותיה על השרשרת הלוגיסטית של החברה. את הכסף שהיה אמור להיות מושקע בטורקיה החל ב-2021, יעתיקו למפעל הסלובקי שממילא נחשב לאחד המרכזים הטכנולוגיים האיכותיים ביותר של היצרן.
המטה הסלובקי הוא ביתם של דגמים רבים של פולקסווגן בהם טוארג, אאודי Q7, פורשה קאיין, אאודי Q8, המרכב של בנטלי בנטייגה וכן מכוניות המיני סקודה סיטי גו ושתי אחיותיה - סיאט מיי ופולקסווגן אפ!. בפולקסווגן יזרימו לסלובקים מיליארד יורו אחרי שהוקם בהשקעה של 4.5 מיליארד יורו. מלבד מכוניות, מייצר המפעל תיבות הילוכים, מנועים, רכיבים לשלדות ועוד.