אופל קורסה חשמלית בישראל

הסופר מיני הגרמנית מפחיתה את חרדת הטווח עם למעלה מ-330 קילומטרים בין טעינות. המחיר, החל ב-148 אלף שקל

תגיות: אופל

ניר בן טובים
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי מותג אופל  דוד לובינסקי חותמת השבוע מהלך כפול; אחרי שהשיקה את ה-208e החשמלית היא מתחילה לשווק את תאומתה הגרמנית, אופל Corsa-e. השתיים חולקות לא מעט רכיבים מהמדפים המשותפים של הקונצרן כולל רצפה, מערכת הינע, אבזור ועוד שלל מערכות פנים ובטיחות, ומסתמן שבהחלט יהיה מסקרן לבחון לאיזה צד נוטים הלקוחות נוכח הדמיון הטכנולוגי ביניהן מחד והשוני העיצובי מאידך.    

עבור אופל קורסה, מכונית שסוף סוף זכתה לעדנה מחודשת במסגרת הדור השישי שהוצג ב-2019, שדרוג להנעה חלופית הוא לא פחות מצעד ברמה קיומית. כמו תאומתה הצרפתית היא נעזרת במנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ו-26 קג"מ העוברים לגלגלים הקדמיים, כאשר התשתית מבוססת על סוללות בקיבולת של 50 קווטש אותן ניתן להטעין ל-80% בפרק זמן של כחצי שעה בעמדה מהירה של 100 DC, ועד מספר שעות בעמדות ביתיות - בין 24 שעות ל-7.5 שעות (תלוי במתח). היא מאיצה מעמידה ל-50 קמ"ש ב-2.8 שניות, ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות ועד 150 קמ"ש מהירות מקסימלית. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה לפי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מחוץ למעבדות) הוא כ-335 ק"מ עד התרוקנות. 

עודף הקילוגרמים של הסוללות, כמו ב-פיג'ו 208 מוערך ב-250 קילו לערך, מה שמעלה את משקלה ל-1.5 טון בלי נהג. נזכיר כי היא שונה באופן קיצוני מהדור שלפניה לא רק בעיצוב אלא גם בפרופורציות ובניהוג שהשתפר לאין ערוך בהשוואה לדגם היוצא; אורכה מקצה אחד לשני 4.06 מ', רוחבה 1.74, ובשל נוסח ה"דמוי קופה" היא נמוכה מהדור החמישי בכמעט 5 ס"מ והנהג יושב כמעט 3 ס"מ קרוב יותר לרצפה.  תא המטען מאבד כ-40 ל' לעומת דגם הבנזין ומתייצב עם 267 ל'.   

אבזור ומחירים

הקורסה E תשווק בחבילת אבזור אחת, 'אלגנס'. בציוד התקני מערכת מדיה 10 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרויד, משטח טעינה לסלולרי, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה היקפיים, חלונות אחוריים כהים, מראות צד מתקפלות חשמלית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', חיישני גשם, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית פנורמי ומערכת שמע ששה רמקולים. היא מגיעה עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות של היצרן: בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה ונסיעה, מרכוז נתיב עם תיקון סטיה, התרעה על כניסה של רכב לשטח "מת" במראות הצד, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית. 

מחיר הרכב בישראל יעמוד על 148 אלף שקלים. מסגרת האחריות למכונית היא 4 שנים או 120 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם) והאחריות על הסוללה היא לשמונה שנים או 160 אלף קילומטרים. מחישובים פנימיים שנעשו בדוד לובינסקי, נמצא כי החסכון השנתי ביחס לגרסת הבנזין של הקורסה נאמד ב-7,356 שקלים בשקלול רישוי, טיפולים ועלויות צריכת אנרגיה (בנזין מול חשמל).