לב חזק, כליות ענקיות: ב.מ.וו M3 החדשה

הבווארים חושפים את ב.מ.וו M3 סדאן ו-M4 קופה החדשות עם אופציה להנעה כפולה. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: BMW

Getting your Trinity Audio player ready...
איך אתם אוהבים את ה-M שלכם? כאן בתמונה, גרסת ה-M4 קופה (צילום: יצרן)
איך אתם אוהבים את ה-M שלכם? כאן בתמונה, גרסת ה-M4 קופה (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

ב.מ.וו לא המתינה יותר משעות בודדות אחרי הדלפת תמונותיהן של ב.מ.וו M3 ו-M4 החדשות ומשחררת כמעט את כל הפרטים אודות שתי מכוניות הספורט היוקרתיות. אלה תצאנה לכבישים ברבעון א' 2021 עם נחיתה בישראל בערך באותו חלון. הבוואריות השריריות גדלו והשמינו קצת ביחס לדורות קודמים, אבל אלה תהיינה זמינות בגרסאות רגילות וכן במהדורות ה"קומפטישן" המושחזות  למי שחפץ במנת ביצועים מודגשת כמו בדגמי ה-M5. בהתאם למסורת הנהוגה ב-BMW, דגם ה-M3 יגיע במרכב סדאן ודגם ה-M4 רק במרכב קופה 2 דלתות בעל עיצוב מובחן בקו התקרה האחורי, בסידור ההושבה ובזנב.

על העיצוב כבר נכתב כמעט הכול ונתן לכם להחליט אם הכליות המוגזמות קולעות לטעמכם או לא. אבל מה שמסתתר מאחוריהן הוא בהחלט סיבה לחגיגה. ב.מ.וו השתילה בחרטום מנוע ששה צילינדרים טווין-טורבו מכויל על ידי חטיבת M בעל שתי תפוקות: הדגם הבסיסי מחלץ הספק מרבי של 480 כ"ס ו-55 קג"מ ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 ש'. דגם הקומפטישן מוסיף עוד 30 כ"ס, מעפיל ל-66 קג"מ ומסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 ש' בלבד (זו כבר טריטוריה של מכוניות קצה). את ההאצה ל-200 קמ"ש הן מסיימות ב-13.7 ש' ו-12.5 ש' בהתאמה. המהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

העברת הכוח שונה בין הגרסאות, ופרט זה עלול לדכדך חלק זעום מהטהרנים. בעוד גרסת ה-480 כ"ס משודכת אל תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות והנעה אחורית עם פונקציית גז ביניים מדויקת, דגם הקומפטישן עם ה-510 כ"ס מחובר רק לתיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות והנעה אחורית. בשלב מאוחר יותר ולראשונה בתולדותיה של ה-M3, תהיה גם גרסת הנעה כפולה X-דרייב עם חלוקת כוח בין הסרנים.

פונקציות הכיול של מערכת הנהיגה הדינמית הן כמעט אינסופיות. אפשר לבחור בין חמש-שש תכונות נהיגה משתנות על בסיס מערכת ה-M האדפטיבית כאשר רק למערכת האחיזה, ה-DSC הוטמעו 10 אפשרויות שונות וזה רק קצה הקרחון. אתם יכולים להקשיח אותה או לרכך, אפשר לחדד את ההיגוי או את הבלמים, את תגובת המצערת וכן ניתן לווסת את עוצמת מערכת הפליטה. למערכת הפנימית יש גם מחשב מתגמל בציוני כוכבים בהתאם לכישורי הנהיגה שלכם, בין אם זה בדריפטים, בנהיגת מסלול או התנהגות בכבישים מפותלים ציבוריים (בוחן את זווית הטיית הגוף ומשך הבלימה בין היתר). 

חלל הפנים הוא שילוב בין היוקרה הבווארית לנוסח הספורטיבי של מהדורות ה-M. זהו שינוי דרמטי מהיום שבו הן נולדו אי שם ב-1986 כאשר בגרסת 2021 שולטת בקבינה אווירה דיגיטלית. ה-M3-4 מגיעות עם בקרת אקלים בעלת שלושה אזורים, תאורת אווירה עם עשרות גוונים, מערכת idrive מתקדמת, מושבי ספורט מתרכובות קרבון ייעודיים של חטיבת M, מחוונים ספציפיים של סדרות M, מערכת הקרנה Live cockpit מול עיני הנהג עם תצוגות מתחלפות, כל מערכות הבטיחות התקניות ועוד הרבה.

המחירים באירופה ל-M3 יחלו ב-102 אלף יורו לדגם הקומפטישן ועד 105 אלף יורו ל-M4 קומפטישן. הגרסאות הבסיסיות עם 480 כ"ס תומחרו ב-82-88 אלף יורו. בישראל נראה אותן ככל הנראה בתחילת שנת 2021, כך מוסרת היבואנית המקומית דלק מוטורס.