סטיישן עוצמתית: אאודי RS6 אוואנט בארץ

צ'מפיון מוטורס משיקה את דגמי היוקרה השריריים RS6 ו-RS7 עם תג מחיר התחלתי של קצת יותר מ-1 מיליון שקל

תגיות: אאודי

א א א א (שנה גודל)
אאודי RS6 אוואנט
אאודי RS6 אוואנט
תחילת כתבה

יבואנית רכבי אאודי צ'מפיון מוטורס פרסמה היום (שלישי) כי החלה לשווק בארץ את אאודי RS6 אוואנט דור ארבע ו-אאודי RS7 ספורטבק דמוית הקופה בדור השני שלה. שני הדגמים מצוידים במפרטים זהים לחלוטין כשבחזית פועם מנוע שמונה צילינדרים בעל שני מגדשי טורבו עם ביצועים עוצרי נשימה. דגם ה-RS6 אוואנט נחשב לדגם הסטיישן המהיר ביותר מסוגו בקטגוריית הפרמיום ומשלב את השימושיות והיוקרה של אאודי עם יכולות דינמיות יוצאות דופן. דגמים אלו מצטרפים לאאודי RSQ3 ולאאודי RSQ8 שהושקו לאחרונה בישראל כנציגים של רכבי ה-SUV הספורטיביים של היצרן.

הצמד מבוסס על האחים הקונבציונלים שלהם, A6 ו-A7, כך שמבחינת שלדה או ממדים אין שינויים מהותיים מלבד התוספות הנדרשות לכרכרת האוונט הרבועה. השוני המשמעותי נעוץ בשדרוג של המכללים מסביב: מתלים (מתלי אוויר), בולמים, היגוי, בלמים (קרמיים עם קרבון) מייצבים, סוגי צמיגים ומערכות בקרה אקטיביות עם הנמכה של כ-2 סנטימטרים בשני הסרנים ותוספת של דפרנציאל מרכזי עם וויסות כוח (עד 70% לפנים ו-85% לאחור).

את הכוח מחלצות שתי הגרמניות ממנוע V8 בנפח 4.0 ל' טוווין-טורבו המפיק 600 כ"ס ו-82 קג"מ הזמינים מ-2,050 ועד 4,000 סל"ד. העוצמה זורמת לגלגלים דרך הנעת קוואטרו ותיבת 8מהירויות אוטומטית המאיצה את ה-RS6 ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות בלבד ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. הנהג יוכל לבחור בין ששה מצבי כיול של מערכת הנהיגה הדינמית, כולל שני מצבים גמישים שניתנים לתכנות - RS1 ו-RS2 עם שליטה ממערכת המדיה הראשית כולל קיצורי דרך מגלגל ההגה לגישה מיידית. חטיבת הכוח הזו חמושה גם במצבר 48 וולט (מתנע-גנרטור) עם ניתוק צילינדרים בזמן שיוט לחסכון בדלק (הצריכה הממוצעת היא כ-8 ק"מ לליטר). ה-RS6 נחשבת למכונית הסטיישן החזקה בעולם אחרי מרצדס E63AMG סטיישן בגרסת ה-S, כאשר זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 ש' ומפיקה 12 כ"ס נוספים.

 

כמיטב המסורת דגמי ה-RS בד"כ מולבשים במלתחות די ארגסיביות ומאיימות. שיטה זו נהוגה באופן רוחבי, גם בדגמי הסטיישן הרגועים יותר של סדרות ה-S אבל בתוספת ה-R מקבלים בונוסים מובדלים. לראיה, האוונט מובחנת עם פגוש קדמי עמוק ומושחר, דפיוזר אחורי, צמיגים ענקיים 285/30 וחישוקי 22 אינץ' עם מוטיב טרפזי וחמש זרועות. עוד מבחוץ חלונות כהים, גג-שמש, ספוילר אחורי, חצאיות צד, חבילת כרום ומערכת פליטה ספורטיבית של חטיבת RS.

בחלל הפנים אווירה ממוקדת עם אופי דינמי לצד חווית משתמש עשירה מאוד. גלגל הגה ספורטיבי, חבילת עור מורחבת, מושבי ספורט עם תפירות משושה, חבילת תאורה פנימית ועוד. בצד הבידור, המידע והסייענים תמצאו חיישנים היקפיים, מצלמת 360, מערכת MMI עם בקרת שמע של באנג-אנד אולפסון (כולל ממשק לשליטה מהמושב האחורי), בקרת אקלים 4 אזורית, מושבים ממוזגים, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, שני צגים נוספים בקונסולה (10.1 ו-8.6 אינץ') ושלל מערכות בטיחות אקטיביות כמקובל. 

צ'מפיון מוטורס תבקש תמורת RS6 אוואנט מחיר של 1.023 מיליון שקל, בעוד דגם ה-RS7 יעלה לכם 1.067 מיליון שקלים. חשוב לומר בהקשר של שתיהן, שייתכן וזו הפעם האחרונה תחת הקונסטלציה של מנועי V8 טורבו נוהמים. הבוסים של פולקסווגן הכריזו במספר הזדמנויות שהעתיד של דגמי RS טמון במערכות הינע חשמליות או היברידיות נטענות עם הפחתה מסיבית בזיהום האוויר החל בשנת 2022. חומר למחשבה, אם יש לכם מימון.

מעבר לתגובות