הצצה ראשונה לדאצ'יה החדשים

הרומנים מפיצים תמונות ראשונות וקצת פרטים אודות הדור החדש של סנדרו ו-לוגן. בארץ בשנה הבאה

תגיות: דאצ'יה

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

דאצ'יה תחשוף ב-29 בספטמבר את הדורות החדשים של רכבי התקציב הוותיקים שלה - לוגאן, סנדרו ואחיו מוגבה הגחון סטפווי וכן את לוגאן סדאן. המותג הרומני של רנו מבטיח שורה של חידושים עם עיצוב מודרני יותר ועכשווי, תא נוסעים משודרג, מערכות בטיחות וגם חידוד מסוים ביכולת הדינמית, במידת המגבלות. דא'ציה ישמרו על פילוספיית התמחור הנגישה עם אבזור סטנדרטי (בלוטות', USB, צג מדיה מעודכן וכדומה).

התמונות מעטות וכך גם הפרטים, אבל בהתחשב בחזון המפוכח של רנו אין סיכוי שנראה כאן מנועים מי יודע מה מתוחכמים. הרומנים ימשיכו עם יחידות בסיסיות מאוד ללא סיוע היברידי (קל או פלאג-אין) כאשר בגרסאות הבכירות ביותר עשויה להשתלב גם יחידת כוח בנפח 1.3 ל' טורבו בהספק של 130 כ"ס בחיבור אל תיבות ידניות או אוטומטיות. 

מבחינה עיצובית דאצ'יה לוקחים משהו מהספר של וולוו כי יחידות התאורה הקדמיות מאוד מזכירות את חתימת ה-"פטיש" של ת'ור (רק עם סיומת של Y) ויש שם אפילו העתקה עוד יותר בוטה מלמבורגיני אורוס באופן פיצול הפנסים. כך או אחרת המראה החיצוני יהיה קצת פחות "זול" ויותר יוקרתי עם שילוב של תאורת LED בשני הקצוות, עיטורי כרום שונים, גוונים חדשים וכן שינויים תכנוניים בפרופיל ובמכסה המנוע שמעניקים להם הופעה ספורטיבית יותר. 

לא ברור לחלוטין אם דאצ'יה תיפרד מהרצפה העתיקה של הסנדרו לטובת פלטפורמה מודולארית. הרומנים משתמשים במכללים ישנים של רנו קליאו מלפני 20 שנה כך שהמעבר לרצפת ה-CMF-B של ניסאן ג'וק החדש בהחלט תיטיב עם הכישורים של משפחת דאצ'יה הצנועה. תמונת תא הנוסעים לא פורסמה (אותה ייחשפו רק בסוף החודש) אבל מתמונות ריגול שהופצו פה ושם ברשת ניכר שיפור בהנדסת האנוש וכנראה גם באיכות החומרים.

את החידושים של דאצ'יה נראה בישראל במהלך שנת 2021.