יונדאי קונה מתחדש

הג'יפון הקוריאני חושף את מתיחת הפנים לשנה הבאה, עם מערכת היברידית קלה וגרסת N-ליין בניחוח ספורטיבי בעלת הספק מתוגבר

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי קונה הוא דוגמא קלאסית לתופעת הג'יפונים הקומפקטיים. שלוש שנים אחרי שהגיע לשווקים נמכרו ממנו 228 אלף יחידות רק ביבשת אירופה (30 אלף מתוכן רק בצרפת). כעת הוא זוכה למתיחת הפנים הראשונה שלו שמוציאה לאור מקבץ חידושים טכנולוגיים מתחת למכסה המנוע, באבזור וגם בפרופורציות עם צמיחה של 4 ס"מ באורך הכולל.

לקונה יש את אחד המנועים הכי אנרגטיים בקבוצה שמחלץ 177 כ"ס מ-1.6 ל' טורבו (0-100 קמ"ש ב-7.5 ש') שהפך לסימן היכר בולט שלו. אז מהשנה הבאה הוא ממשיך באותה הגישה אבל את מפנה מקום עבור גרסה מחוזקת ב-20 כ"ס עם הנעה קדמית או כפולה ומתייצב על 196 כ"ס. ההבדל הוא שהפעם לא תוכלו לבלבל בינו לבין הדגם הבסיסי כי הוא מולבש במלתחת ה-N-ליין המוחצנת. זו כוללת קיט השחרה לפנסים האחוריים, פגוש קדמי אגרסיבי עם לוגו החברה במרכז, קשתות גלגלים בצבע הרכב, חישוקי 18 אינץ' חדשים עם צמיגי קונטיננטל שמנים ואוחזים, דפיוזר אחורי ותא נוסעים עם מושבי עור, קטיפה, חבילת כרום, תפירות אדומות מנוגדות ועוד כמה אלמנטים ברוח הזו (סימולי N על ידית ההילוכים למשל).  

הבשורה השניה נוגעת בהרכב המנועים הידידותי לסביבה. כאן אנחנו למדים על המצאותה של מערכת היברידית "קלה" הנעזרת במצבר 48 וולט כדי לצמצם את צריכת הדלק בנסיעה על הכביש המהיר וזאת באמצעות ניתוק מנוע הבערה בשיוט. יונדאי תציע תמיכה חשמלית במנועי בנזין או דיזל (1.6 ל') בהספק של כ-140 כ"ס או על בסיס מנוע 1.0 ל' טורבו שלוש בוכנות המפיק 120 כ"ס. אלה יהיו רגועים יותר בהופעתם החיצונית. הדגם החשמלי ממשיך כרגיל (לא ברור מתי בארץ) עם שיפור מסוים ביכולות, בעתיד תצטרף אליו גרסת פלאג-אין וגרסת N ספורט טהורה עשויה להתברג בצמרת עם קרוב ל-250 כ"ס ותיבה ידנית שש מהירויות.

גם במרחב הפנימי תגלו שורה של חידושים: נראות, בטיחות ובממשקים כפי שנעשה לאחרונה ביונדאי i20. מערכת המולטימדיה מקבלת צג ראשי מוגדל ל-10.25 אינץ' ובלוח המחוונים מחשב דרך עם צג 8 אינץ' במקום 7 אינץ'. ביונדאי מספרים גם על ריפודים מהודרים יותר, איכות מושקעת יותר בחומרים, מרחב נדיב יותר בשורה שתיים, התקנת בלם יד אלקטרוני, חיבור אלחוטי למערכות הפעלה של אפל ואנדרויד וחיבור סימולטני של מספר מכשירים דרך הבלוטות' ואפילו חימום לספסל האחורי ושקעי USB נפרדים.

גם בצד הבטיחות לא חסכו ממנו עדכונים. כך למשל, בקרת השיוט האדפטיבית עודכנה עם פונקציית עצירה ונסיעה, מערכת הפיקוח על שטח "מת" במראות הצד מבצעת בלימה אוטומטית במקרה עקיפה לא זהירה וכן התווספה בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור למניעת התנגשות עם הולכי רגל ורוכבי אופניים (בנוסף למכוניות). עוד תוספת חשובה היא מערכת נעילת דלתות אוטומטית שמונעת יציאה של ילדים מהמושב האחורי במקרה שהחיישנים מזהים התקרבות מסוכנת של רכב חוצה בצדדים (בנתיב התנגשות). מבחינה דינמית אומרים ביונדאי שטיפלו במערכת הבולמים, כך שהוא יהיה מצד אחד ספורטיבי יותר אבל אינו מקריב את נוחות הנוסעים כפי שעשה קודמו.

מהיבואנית לישראל 'כלמוביל' נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם ידוע מתי יגיע הקונה המחודש לישראל, וכך גם לגבי הדגם החשמלי.