ז'יל וידאל, המעצב של פיג'ו 3008 עובר לחברת רנו

רנו גייסו את אחד המעצבים המחוזרים ביותר בתעשייה, דקה אחרי שהוא עזב את פיג'ו

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ורנו

Getting your Trinity Audio player ready...
וידאל מימין ומתיאס חסן משמאל ליד מכונית הקונספט פיג'ו E לג'נד. העברת הלפיד
וידאל מימין ומתיאס חסן משמאל ליד מכונית הקונספט פיג'ו E לג'נד. העברת הלפיד
שנה גודל פונט א א א א

מה המכנה המשותף לפיג'ו 208, פיג'ו 308, פיג'ו 3008, סיטרואן ברלינגו וכמעט כל ההישגים של פיג'ו בעשור האחרון בסגמנטים הפופולריים? כמעט על כולם חתום מעצב אחד: זי'ל וידאל. בימים האחרונים פרסמו פיג'ו כי הם נפרדים מוידאל בן ה-49 אחרי למעלה מ-24 שנות שירות אותם החל תחת חברת 'סיטרואן' בשנת 1996. וידאל היה מנוע צמיחה משמעותי עבור קונצרן PSA אבל הוא לא מפקיר אותם לחסרי ניסיון; את מקומו בפיג'ו ימלא יד ימינו מתיאס חסאן בן ה-40 שהצטרף לחברה בשנת 2002 ולפני כן היה בנבחרת מעצבי פולקסווגן. חסאן היה המעצב הראשי של המכונית הרטרו-החשמלית של פיג'ו, ה-E לג'נד שהוצגה לפני כשנתיים במסגרת תערוכת פריס ועל כך זכה למחמאות רבות ותארים יוקרתיים.   

וידאל, כך פורסם בכלי התקשורת בצרפת, לא הסגיר את תכניותיו לאף אחד ממקורביו. בכירים בענף הרכב בפריס טוענים כי היה נוכח בסבב דיונים דיסקרטיים עם אנשי רנו בשבועות שחלפו, אולם לא הצליח להגיע עימם להסכמים מוצקים והמשיך להתחבט בין כמה הצעות. כל זאת, השתנה ככל הנראה במהלך 48 השעות האחרונות כי וידאל מימש את ההבטחות שניתנו לו בקבוצת רנו ויעבוד בצמוד עם מעצב העל לורן ואן דן אקר שעושה זאת משנת 2009 וכמו וידאל חולל מהפכות עיצוביות גדולות.

ב-רנו מתרחשים תהליכים אסטרטגיים מורכבים בזמן האחרון שלא קשורים באופן הדוק לסקנדלים שהותיר אחריו נשיא העל קרלוס גוהן ששקוע עד צוואר בעבירות מרמה. בתקופה זו, גויס לחברת רנו לוקה די מאיו, מנהל סיאט בקונצרן פולקסווגן כדי לשמש מנכ"ל המותג בצמרת, ובמקביל הצליחו רנו למשוך אליהם גם את אלחנדרו מסונארו מתוך מותג סיאט שככל הנראה יופקד על חטיבת העיצוב של מותג התקציב הרומני דאצ'יה. 

דווקא בתחום האסתטי נדמה שחברת רנו עלתה על "הגל" מאז השקת הקליאו וקפצ'ר בתחילת העשור הקודם, אך כעת הם מקבלים שחקן חיזוק רציני עם ניסיון וכושר יצירתי שופע. המהלך של וידאל מציב אותו ממש מהעבר השני של הכביש כנגד בעלת הבית הקודמת לה סייע להגיע לפסגה - במיוחד בסגמנט הג'יפונים הקטנים והבינוניים. מעניין יהיה לראות מה יפסל על גושי החימר וכיצד ימציא את עצמו מחדש.