אולטרא פאר: בנטלי פליינג ספר בישראל

אורכיד ספורטס קארס משיקה את מכונית הדגל פליינג ספר במחיר של 1.9 מיליון שקל ומעלה

ניר בן טובים

תגיות: בנטלי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: כפיר כשריאן)
(צילומים: כפיר כשריאן)
שנה גודל פונט א א א א

באירוע שהתקיים היום (שלישי) בהרצליה פיתוח השיקה יבואנית דגמי בנטלי בישראל, 'אורכיד ספורסט קארס' את פליינג ספר החדשה (Flying spur), מכונית הדגל האולטרא מפוארת של המותג הבריטי המבוססת על דגם ה-GT. זוהי למעשה אותה רצפה ומכללים של הקונטיננטל בתוספת 2 דלתות וכמה רכיבים אופציונליים ייחודיים בפן הטכנולוגי, הדינמי והבידורי. זהו הדגם השלישי של בנטלי בארץ לצד בנטיינגה SUV וה-קונטיננטל מאז הושק כאן אשתקד. הוא מכוון ישירות לרכבי פאר ולימוזינות דוגמת מרצדס מייבאך.

הפליינג ספר הופיעה לראשונה ב-1957. השיווק נמשך עד 1965, נפסק והותנע מחדש ב-2005. הדגם הנוכחי הוא השלישי בגלגול הנוכחי והוא גמיש באופציות כיד הדמיון. בהרככיה הפנימית, יורשת מעתה הפליינג ספר את מקומה של בנטלי מולסאן אחרי שייצורה פסק לאחרונה, ולכן מובדלת מה-GT לא רק במרכב אלא גם במהות; זוהי מכונית סאלון-פאר עתירת מטראז' שמתחתיה מוברגת פלטפורמה משותפת לפורשה פנאמרה וכל ייעודה הוא להוביל את שועי העולם, האוליגרכים, הקרדשיאנים והידוענים במקסימום נוחות ועוצמה.

בקווי המתאר העגלגלים אפשר לראות מחווה למכוניות בנטלי משנות ה-50, אולם ההשראה היא ממכונית הראווה EXP10 שהוצגה לפני מספר שנים. התוצאה היא מכונת-על ייצוגית בשילובים של פלדה, אלומיניום, עץ וחומרים מהמעלה הראשונה. היא גדולה יותר מכל דגמי בנטלי ומעמידה על הכביש מידות של ספינת תענוגות; בסיס הגלגלים שלה נמתח ל-3.19 מ', רוחבה כמעט 2 מטר ואורכה 5.3 מ'. תא הנוסעים, כפי שאפשר לראות בתמונות משדר ממלכתיות בריטית קלאסית עם שימוש בתרכובות עשירות ומערכות פנים תרומת ה-GT. במרכז של סביבת הנהג מערכת מדיה 12.3 אינץ' עם צג מסתובב אלקטרוני, מושבים חשמליים עם עור מרופד ו-3 אופציות למערכת הסראונד החל ב-10 רמקולים 650 וואט ועד פסגת צלילים משוכללת של חברת Naim עם 19 רמקולים ומתמרים במושבים הקדמיים עם שמונה במות צלילים מובחנות.  

כמובן שיש לה רשימה לא נגמרת של מערכות בטיחות ואביזרי נוחות: בלימה אוטומטית, ראיית לילה, ניטור שטחים מתים במראות הצד, מצלמות 360 היקפיות, חישוקי 21 אינץ' או 22 אינץ', וילונות חשמליים מאלקנטרה מהודרת ב-15 גוונים, עיסוי רב שלבי במושבים האחוריים, בקרת מיזוג נפרדת לשורה שתיים,  תקרה פנורמית, תאורת אווירה, פנסי LED מטריקס, ועוד ועוד. 

להבדיל מהספר הקודמת, בנטלי החליטו להקדיש תשומת לב מיוחדת גם לנהג. היא דינמית יותר מהדור הקודם בזכות מערכות מתלי אוויר מתקדמות יותר מסדרת Dynamic Ride function, היגוי אלקטרוני לכל ארבעת הגלגלים, בלמים מחוזקים ומוגדלים וכן חיזוקי מרכב לעמידה בעומסים. ואולם, הפנינה האמיתית של הפליינג ספר היא תחנת הכוח שפועמת בחזיתה; הנפח הוא 6.0 ל' W12 כפול מגדשי טורבו המפיק 635 כ"ס ו-91 קג"מ העוברים לכל הגלגלים בתמיכת תיבת שמונה מהירויות דו-מצמדית תוצרת חברת ZF. ושימו לב לביצועים. 

על משקל של 2.4 טון, מאיצה הפליינג ספר ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.4 ש' מהר יותר מהדגם שלפניה) ואם לא תרפו מהדוושה תעפילו עד 333 קמ"ש. לתיבת ההילוכים יש בינה חכמה שמבטלת שני הילוכים אם הנהג בוחר במצב נהיגה ספורטיבי ותוקף פיתולים בלי רחמים. שני ההילוכים האחרונים, כך על פי בנטלי נועדו לשיוט רגוע בכביש המהיר. עדיין לא ברור אילו מנועים נוספים יצטרפו בעתיד להיצע, כאשר בקנה מנועי V8 ואולי גם חלופה היברידית.

כמה זה עולה?

בדיוק כמו בשאר העולם, גם היבואנית מעמידה ללקוח את חבילת ה-Mulliner עם התאמות אישיות וקונפיגורציה יוקרתית על פי טעמו של הנהג. כאן כבר ניתן לבחור מבין שורה של גווני רכב, דיפוני עץ ייחודים עם אפקט תלת ממדי, ריפודים בדוגמת יהלום, תמת 'כנף' על גוף המכונית ובתוכה ועוד הרבה אופציות בלעדיות תמורת תשלום.

 המחיר לבנטלי פליינג ספר יחל ב-1.9 מיליון שקלים, ויאמיר ביחס ישיר לתוספות הנבחרות. חבילת ה-First edition למשל תגבה מכם 476 אלף שקלים בנוסף לעלות המקורית, וזו כוללת דיפון עץ כפול, מערכת טיהור אוויר, תפירה מנוגדת, מערכת הסאונד של Naim, סמל מוסתר ומתקפל חשמלית, גוון ICE מיוחד ב-71 אלף שקל, חישוקי ה-22 אינץ' המוברשים ועוד.