דף חדש: אופל מוקה 2021 נחשף רשמית

אופל מוקה החדש מסמן תחילתו של שינוי קיצוני במותג הגרמני אחרי המיזוג עם פיג'ו-סיטרואן. הצצה ראשונה לג'יפון הקומפקטי שיהיה זמין גם בגרסה חשמלית

ניר בן טובים

תגיות: אופל

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אם בשנת 2017 היינו רשאים להגיד על אופל שהיא חברה גרמנית דוברת צרפתית, אז היום, ה-24 ביוני 2020, אפשר להכריז באופן רשמי שהיא חוזרת לשפת האם עם רכב שמסמן עבורה את אחד השינויים החשובים ביותר מאז שהיא התגרשה מהאמריקנים - אופל מוקה החדש. בניגוד לקודמו, שהיה מעין אסופת שאריות ברזלים ומנועים בין אופל לג'נרל מוטורס (שברולט טראקס), המוקה החדש פותח על ידי הגרמנים וכרוך ברשת התמיכה הטכנולוגית של פיג'ו-סיטרואן. הוא יורכב לצידו של DS3 קרוסבק במפעל של PSA בפואסי, צרפת. 

הקורסה 2019 הייתה סנונית לרענון שאנו עתידים לחוות מאופל ב-5 השנים הקרובות, והיא בהחלט מכונה חיננית וחיובית, אבל היא עדיין הייתה מפוקחת באופן מבוקר על ידי פיג'ו-סיטרואן בגלל הרה-ארגון שנכפה על אופל בעקבות נזקי הניהול הכושל של GM. כדי לפורר את הגשרים ולסלק את הרגשות המעורבים, אופל התלבשו על המוקה ועיצבו אותו על בסיס מכונית הקונספט GT-X אקספירמנטל שהוצגה בשנת 2018, ואת המהפך הדרמטי הזה קשה לפספס.

ה-מוקה 2021 חדשה בכל חלקיה מקצה לקצה, ומי שחתומים על עיצובה אומרים שניסו לנתק כל קשר בינה לבין הדגם היוצא (וכפי שצויין יש לכך נימוקים מצוינים). במידות היא מאוד דומה ליריבות הקלאסיות שלה כמו ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ר, יונדאי קונה וכדומה, אבל היא קצת יותר קצרה מהמקובל בסגמנט עם אורך של 4.15 מ' (לעומת 4.30 מ' בדרך כלל). ואולם, באופל מבטיחים תא נוסעים מרווח בזכות בסיס גלגלים נדיב ומבנה שימושי על ידי תכנון חכם של הגלגלים ושני הסרנים, יחד עם ניצול של הנדסת אנוש מתוחכמת בשורה הקדמית. תא המטען מציע חלל אחסון של 350 ל'.

אופל, מטבע מוצאה, לא נבוכה לגייס כמה רעיונות מהעמיתים הגרמנים מבית מרצדס, וכפי שניתן לראות בתמונה של סביבת העבודה היא מאמצת קונספט חדש: 'opel pure panel'. זוהי גישה מתקדמת הנעזרת במסכים במקום מתגים צפופים; לוח דיגיטלי רוחבי מחובר שני צגי 7-10 אינץ' יוצר משטח וירטואלי מרשים מול הנהג ובגרפיקה ברזולוציה גבוהה. באופל לא מפרסמים הרבה מידע על האבזור, אבל כן רומזים על איכות חומרים מוקפדת, תאורת LED מטריקס חכמה, עיצוב מינימליסטי בפיזור הפקדים, מערכות בטיחות למכביר, שימוש בריפודי אלקנטרה מובחרים, עיסוי למושבים הקדמיים וכל הקונפיגורציות שאפשר לדמיין עבור הסלולרי שלכם.

המכללים של המוקה מבוססים על פיג'ו 2008, כולל הפלטפורמה המודולארית והמנועים ועם משקל מופחת ב-120 קילוגרמים בהשוואה לדגם שלפני כן. המשמעות היא יחידות 1.2 ל' טורבו בנזין עם 110-130 כ"ס, דגמי דיזל מסורתיים, תיבות ידניות או 8 מהירויות אוטומטיות, גרסאות פלאג-אין וכן גרסה חשמלית 100% שנוכל למצוא בקרוב גם בסיטרואן C4 החדשה עם הספק מרבי של 136 כ"ס וטווח של כ-300 קילומטרים בין טעינות (מוקה-E). אופל תעניק מסגרת אחריות של 8 שנים על הסוללה.

המחיר למוקה יעמוד על כ-20-35 אלף יורו (הדגמים היקרים ביותר יהיו רכבי הפלאג-אין והחשמליים). מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי המוקה 2021 יגיע לארץ במחצית הראשונה של השנה הבאה.