ב.מ.וו M5 חדשה, סופר סאלון

ב.מ.וו M5 שומרת על מדדי העוצמה של הדור הקודם, אבל מעדכנת את הכיול ואת חבילת קומפטישן. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: BMW

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כמיטב המסורת הבווארית חושפת BMW את M5 החדשה קצת לאחר שהציגה את סדרה 5. מכונית הסופר-סאלון הגרמנית אוצרת כמה שדרוגים עמוקים אבל דווקא בעקומת הכוח אין בשורות מפתיעות; דגם 2021 שומר על הספק מרבי של 600 כ"ס ו-625 כ"ס בגרסת הקומפטישן. לא שאנחנו מתלוננים חלילה כי זאת בכל זאת תגובה נאותה לאאודי RS6 המחזיקה כמות סוסים דומה. ה-M5 מבטיחה האצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בגרסה הבסיסית ומקצצת 0.1 ש' מהנתון הזה בגרסת קומפטישן. ל-200 קמ"ש מאיצות שתיהן ב-11 שניות ו-10.8 ש' בהתאמה.

גרסת הקומפטישן היא עדיין אמת המידה בקטגוריה הזו, ולא רק בזכות המנוע. בהשוואה ל-M5 הרגילה היא קרובה יותר לקרקע ב-7 מילימטרים ומנוע ה-4.4 ל' V8 מחובר להנעה כפולה עם וויסות משיכה בין הגלגלים, אלא אם כן בוחרים לנתק את המערכת דרך בקרה סלקטיבית בגלגל ההגה ולעבור להנעה אחורית. כמו כן, לקומפטישן בולמים מתקדמים תרומת ה-M8 גראן קופה, והתוצאה לדברי ב.מ.וו היא מכונית נוחה יותר מחד אך גם מכוילת לאחיזה גבוהה יותר מאידך.

עוד חידושים נמצאים בכיול הממוחשב. כל ההגדרות תהיינה ברורות יותר כעת וקלות לתפעול בזכות שדרוג של בקרת התפריטים. הנהג יוכל לאפיין את התכונות הדינמיות במהירות גבוהה מבעבר עם אינספור קונפיגורציות המתכתבות עם המנוע, הבולמים, תיבת ההילוכים, מערכת ההיגוי ובקרות האחיזה והיציבות. 

חיצונית ה-M5 מעתיקה את סדרה 5 אבל עם שוני מינימלי באופן שבו היא יונקת אוויר בחזית (פתחים נוספים וחרכים מורחבים). העיצוב עצמו מאמץ את הפנסים החדשים ומאחור תוכלו לזהות את ה-M5 רק בזכות כיתובים ומערכת הפליטה המוגדלת. ה-M5 מגיעה כסטנדרט עם תאורת לייזר מתקדמת ובתא הנוסעים מערכת מדיה עם מוניטור גדול יותר ועוד הרבה צעצועים טכנולוגיים חדישים כולל תמיכה משופרת במערכות אפל ו-אנדרויד.

ב.מ.וו לא מסתירים את מחירי המכונית; תמורת גרסת ה-M5 הבסיסית תיפרדו באירופה מ-158 אלף יורו, ואילו בעבור גרסת הקומפטישן תפקידו אצל הבווארים קרוב ל-170 אלף יורו. האובר-סאלון תגיע אלינו במחצית הראשונה של 2021, כך מסרה היבואנית לישראל דלק מוטורס.