סקודה מפתחת מעל 13 שנים את מהדורות ה'סקאוט' של אוקטביה המשפחתית במטרה להחמיא לתכונות של המכונית המסורתית וליכולות המגוונות שלה. גרסה זו היא למעשה מכונית הסטיישן ('קומבי' בעגת הסקודאים) הקונבציונליות עם גחון מוגבה ומערכת הנעה כפולה וקצת מיגונים מובחנים, כך שהיא תעמוד בזכות עצמה כמכונית עם אופי קצת יותר אטרקטיבי עבור חובבי הטיולים המביעים סלידה מרכבי SUV.
הרעיון של האוקטביה סקאוט לא השתנה בגרעין שלו מאז הושקה לראשונה בשנת 2007: תוספת של סנטימטר וחצי למרווח הגחון, תמת "שטח" מעודנת סביב המרכב באיזור קשתות הגלגלים, הפגושים והכנפיים וכן מערכת הנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים. ואולם בסקודה, מודעים לכך שמערכות 4X4 יקרות יותר ובזבזניות ולכן מציעים את האוקטביה סקאוט בפעם הראשונה גם עם הנעה קדמית, מה שקצת סותר את תכלית קיומה אך מנגד מוזיל את מחירה בכמה אלפי יורו בודדים.
הסקאוט היא מכונית נדיבת מידות, טכנולוגית (תאורת LED מטריקס) ומרווחת ממש כמו כל מכונית סטיישן שסקודה חתומה עליה. המספרים מצביעים על אורך של 4.72 מ', רוחב של 1.83 מ' ותא מטען של 640 ל' (גידול של 30 ל' לעומת הדור היוצא). תא הנוסעים זהה לאוקטביה החדשה עם צג מגע ראשי 10 אינץ' והנדסת אנוש עם מיעוט מתגים ומראה נקי ואסתטי. הקונסולה מחופה כרום וכך גם הדלתות והידיות לטובת מראה יוקרתי וספורטיבי. מוטיב ה-SCOUT בולט לא רק בשוני קל בריפודים ובתפירות, אלא גם עם סימולים יחודיים ולוגואים.
לסקאוט יהיו מספר מנועים, בנזין ודיזל, אבל המנוע המובחר ביותר שלה הוא ה-2.0 ל' טורבו-דיזל. זה מפיק 200 כ"ס ו-41 קג"מ - החזק ביותר בהסטוריה של הסדרה ובעל יכולת גרירה של 2 טון. הוא מחובר אל תיבת הילוכים דו מצמדית שבע מהירויות עם הנעה כפולה אלקטרונית. לצידו מתברגים מנועי TSI בנפח 1500 סמ"ק עם 150 כ"ס בטכנולוגיה היברידית קלה בחיבור אל תיבת שש מהירויות ידנית או דו-מצמדית שבע מהירויות. מנוע הבנזין החזק ביותר יהיה ה-2.0 ל' טורבו בעל הספק מרבי של 190 כ"ס והנעה כפולה. גרסאות דיזל בסיסיות (115 כ"ס) ובנזין בסיסיות (150 כ"ס) הן היחידות שתהיינה זמינות עם הנעה קדמית.
דגמי אוקטביה סקאוט אינם משווקים בישראל באופן סדיר, ולא ברור אם משהו עתיד להשתנות בגלגול השלישי של רכב הלייף סטייל המשפחתי.