למרות שזה לא נראה ככה מנקודת המבט הישראלית, מחצית מהדגמים שמאזדה מוכרת בעולם משווקים גם עם מנועי טורבו (כאופציה או כברירת המחדל). רובם ככולם, נמכרים בארה"ב ובעוד כמה פינות ושמורים לדגמי "פאר" שגובים פרמיה לא מבוטלת מהלקוחות, כך שעבור המזדאי הממוצע מדובר באופציה כמעט "אקזוטית". אבל האם מכונית ה"לחם והחמאה" של מאזדה עומדת גם היא להצטרף לגל המוגדש?
ישנם דיווחים בארה"ב שמאזדה בעיצומם של דיונים אודות מאזדה 3 טורבו, ולא מדובר כאן במכונית ספורט (מאזדה-ספיד) אלא פשוט במהדורה מאובזרת עם מנוע מאוד חזק. על פי הפרסומים השונים, מקורבים לחברה היפנית גילו תכתובות מייל בין מערכת השיווק הפנימית של היצרן לבין מחלקת ההנדסה בה התגלו פרטים אודות חבילה בשם "מאזדה 3 HB PP טורבו".
היחידה שעל הפרק משרתת כיום שני דגמים בקצה העליון - מאזדה 6 ו-מאזדה CX-9. לשניהם מנוע 2.5 ל' טורבו עם 253 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות. עד כאן הדברים הברורים. מה שפחות מובן כרגע הוא הסימול הנלווה והאותיות ולכך יש שלוש פרשנויות: Premium package, Preffered package וייתכן שזו גם חבילת Performance. אבל האם מכך אפשר להסיק שזו מאזדה MPS (גרסת הצ'בק חמה)? לא.
אז מה זה בעצם?
בגרמניה סוברים שמכונית כזו תתברג בצמרת המשפחה, בדיוק כמו אחיותיה ה-6 ו-CX-9, והמשמעות היא שגם זו לא תהיה נגישה במיוחד, מה שמעמיד את כל נושא הייבוא שלה לאירופה ולישראל בסימן שאלה גדול. ביצועים בהחלט יהיו חלק מהרפטואר הדומיננטי שלה (0-100 קמ"ש בסביבות 6.5 שניות), אבל זה לא יהיה המוטיב היחיד בה ומכאן שגם העלויות תערמנה. דובר מאזדה גרמניה נשאל על האופציה לשווק דגם כזה ואמר כי "מאזדה 3 טורבו היא לא מכונית ריאלסטית לשוק המקומי שלנו" (ובהמשך הוסיף כי ככל הנראה תשאר באמריקה).
בהתחשב בכך שמאזדה מכוונת את המותג כלפי מעלה לתחום מכוניות היוקרה, ונוכח המחירים של ה-3 (גם בישראל), גרסה מהודרת וחזקה עשויה להיות יקרה בעשרות אחוזים על פני ה-3 הקונבציונליות, קל וחומר אם יתווספו לה אמצעים בידוריים, בטיחותיים או טכנולוגיות אחרות. כך או אחרת, בינתיים נשאר אטמוספריים עם מנועי הסקי-אקטיב. אולי נופתע, אבל הסיכוי לא גדול.