המשק הישראלי חוזר אט אט לשגרה שלו והתהליך יימשך תקופה ארוכה שאת אורכה איש באמת איננו יודע. הספקולנטים האופטימיים מדברים על תחילת 2021 והפסימיים על 2022. כך או אחרת, ככל שמדינות נוספות תצאנה מהמצב שאליהן הן נקלעו בגלל וירוס קורונה, כך תלך ותעלה הדרישה לדלק ומוצריו ובמיוחד הדברים אמורים לגבי
דלק למטוסים,
דלק למכוניות ודלק זול ופשוט יותר לתעשייה.
מחיר חבית נפט מסוג Brent הנסחרת באגן הים התיכון ובאירופה עלה בימים האחרונים לאור הגידול בצריכה והמחיר ממשיך לעלות שבוע שלישי ברציפות. במשרד האנרגיה יצטרכו לפצח בקרוב את הנוסחה ולקבוע מחיר חדש לליטר בנזין החל מ-1 ביוני והכיוון ברור, החגיגה של הדלק הזול שהייתה כאן בשיא תקופת קורונה והמחיר 4.79 שקלים בתדלוק עצמי ייעלם יחד עם אדי החום של הימים האלה. מחיר החבית עלה ל-32 יורו שהם 5 יורו יותר מאשר בשבוע שעבר וההתיקרות הזאת תורגש יותר ביוחדש יולי מאשר בחודש יוני שיביא בחשבון את הזחילה הקטנה יחסית במחיר כלפי מעלה של תחילת מאי.
החודשים הבאים צפויים להביא התיקרויות במחירי הדלק ולצידם מדברים על גזירות כלכליות שמשרד האוצר ישית על הציבור בישראל שיצטרך לשלם מכיסו את מענקי עשרות המיליארדים שהממשלה הבטיחה לציבור. אחת הספקולציות שפורסמה כשמועה בימים האחרונים מדברת על התייקרות של 3% במע"מ ל-20% וזה יתרום את המשקל שלו למחירי הדלק בקיץ הקרוב אם אכן זה יתממש. נזכיר כי בישראל נהוגה שיטת המיסוי הכפול על
דלק עם מס קבוע שנקרא בלו בשיעור של 4 שקלים על כל ליטר בנזין והוא עצמו כולל מע"מ בתוכו.